Byggahus.se

PLEJD

1. T
    Medlem · 63 inlägg

tomasfr

Medlem
    Frågan är väl varför de skulle vilja förhindra det. Det låter power users integrera Plejd med andra sorts system vilket säkert gör att de säljer mer (även om det säkert är marginellt på det stora hela), och samtidigt slipper Plejd stödja det officiellt. Win-win. Onödigt att lägga resurser på att förhindra det, ju.

• Laddar…
  2. D
    Medlem · M · 6 116 inlägg

djac

Medlem
    Det kan nog de flesta, jag hade nog själv kunnat lösa det mesta med Plejd, till en väsentligt högre kostnad, men sen kommer då de där grejorna som inte går och då stupar man på den saknade integrationen och det är synd tycker jag. Det är också tråkigt för de som börjar med Plejd och sen skaffar något annat, då blir det en tröskel att byta sina Plejd och flesta väljer nog att sitta kvar och kommer inte vidare.

3. nino
    Renoverare · Malung · 14 172 inlägg

nino

Renoverare
    Är det någon som kan rekommendera en rörelsevakt av skapligt bra kvalite som funkar bra med plejd? Om alla funkar så en av bra kvalitet bara

4. Nissens
    Husägare · Göteborg · 7 893 inlägg

Nissens

Husägare
    Alla funkar nog. Jag har använt Schneiders rörelsevakter i många år, de kostar lite mer men verkar fungera hur länge som helst. :)

På senare år har jag kopplat in dem på Plejd, och det fungerar utmärkt.

• Laddar…
  5. nino
    Renoverare · Malung · 14 172 inlägg

nino

Renoverare
    Tror du den här blir bra?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot_20220531-075502_Samsung Internet.jpg

Ska monteras där slangen kommer ut, ska så klart på en takplåt till, det är ca 3.5m upp

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot_20220531-075535_Gallery.jpg

Vill ha rörelsevakt på gårdsbelysningen efter kl 24, övrig tid enl astrour.

6. Nissens
    Husägare · Göteborg · 7 893 inlägg

Nissens

Husägare
    Jag ser att jag skrev fel namn till dig. Jag menade Steinel, inget annat.
    De två bilderna jag bifogar är de jag använder.

de borde ju fungera, men det finns flera modeller att välja mellan.

• Laddar…
  7. G
    Hobbyelektriker · Dalarna · 224 inlägg

Gud_

Hobbyelektriker
    Nu verkar homekit-stöd vara pågång att rulla ut till användare. Dock efter sommaren och lite Beta innan.

• Laddar…
  8. R
    Medlem · 3 768 inlägg

RoAd

Medlem
    Vi tror det när vi ser det :) Oavsett är det ju inte jätteimponerande efter så här lång tid. Lite som när iphone äntligen kunde skicka mms :rolleyes:

9. G
    Hobbyelektriker · Dalarna · 224 inlägg

Gud_

Hobbyelektriker
    Så är det. Certifieringen skall vara klar iaf. Och håller helt med dig, saker har tagit för lång tid.

• Laddar…
  10. J
    Allvetare · 947 inlägg

jonko

Allvetare
    Certifiering klar, gateway kommer krävas och samtliga gateways kommer få uppdatering för att stödja HK.

11. F
    Medlem · 208 inlägg

_Fredrik_

Medlem
    Någon som klämt på de nya golvvärme termostaterna än?

12. pdov
    Husägare · Blekinge · 161 inlägg

pdov

Husägare
    Hur får gatewayn uppdateringen? Löser Plejd det från sin sida eller gör användaren det?

Jag har letat efter hur man uppdaterar Plejd-puckarna men inte hittat något. Jag har lika dana puckar med olika firmware, dessa borde gå att uppdatera så att alla har samma = senaste?

13. J
    Medlem · 507 inlägg
    Det kan man tycka. Men det tycker inte Plejd. Endast Plejd själva kan uppdatera firmwaren, så i praktiken sker det i princip aldrig. När buggar hittas och ny mjukvara tas fram eller nya funktioner utvecklas så kan du som kund alltså inte ta del av detta. Det är tjusningen med att köpa nedlåsta produkter med proprietär mjukvara från ett företag som anser att du som kund inte ska kunna göra något själv.

14. T
    Husägare · värmlands län · 1 540 inlägg

tobbbias

Husägare
    Dem fungerar ju felfritt och du får den funktionen som du betalade för när du köpte produkten... Så vad finns det att klaga på?
    Vill du ha andra funktioner får du väl köpa en ny produkt. Jag tycker de gör helt rätt när de levererar en så himla bra produkt redan nu.

15. AlfaHannes
    Medlem · 60 inlägg
    Man kan ju klaga så att andra här inser att det finns bättre produkter som gör dubbla jobbet till halva priset. Köper man plejd direkt av sin elektriker är det väl snarare fyrdubbla priset mot exempelvis en motsvarande Shelly.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.