Sittställning
R RoAd skrev:
Jag hade inte hört någon tid innan, bara att plejds app är så snabb jämfört med andra system. Så jag är förvånad.



Nej, helt klart är det 3-5 gånger sämre än HAs app.



Jag har inte optimerat någonting för att uppnå denna tiden. Gissar att vi kan tacka de som utvecklat den.

Och sluta påstå att vi ljuger. Det är rätt rutten debattstil.
Tror du missat poängen för länge sen ;)
 
P Pin skrev:
Konstigt, jag har själv tre lampor som tänds när TVn tänds och släcks (med en fördröjning) när TVn släcks. Kan det bero på att jag tittar på ett annat program? :thinking::D
Ja så måste det helt säkert vara! :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
R
Sittställning Forlowt skrev:
Tror du missat poängen för länge sen ;)
Möjligt, det känns som att jag fått gissa vad du menar med minst hälften av det du skrivit i de senaste inläggen.

Jag lärde mig i.a.f. uppstartstiden för Plejds app så jag gick inte helt lottlös ur diskussionen i.a.f.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
All tid ni lagt ner på att konfa och alla bakgrundsdata för att tjäna en lögnaktig sekund.
Det här med att förkorta appens uppstartstid har i alla fall jag inte lagt en enda tanke eller konfigurationsminut på. Men kul att du tycker att det är viktigt att tävla i. (y):)
 
Sittställning Forlowt skrev:
Tror du missat poängen för länge sen ;)
Det har i alla fall jag gjort. Men jag börjar tro att poängen har något med penisens beskaffenhet att göra. :crysmile:
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
Sittställning
David Wallin David Wallin skrev:
Det här med att förkorta appens uppstartstid har i alla fall jag inte lagt en enda tanke eller konfigurationsminut på. Men kul att du tycker att det är viktigt att tävla i. (y):)
Tävlar inte.. som sagt jag äger många system jag också just därför vet jag vad jag pratar om va gäller Plejd och deras framgång.

Att en app startar betyder inte att du kan göra ändringar för lamporna, t.ex Ikea app startar snabbt men inga justeringar kan ske förrän den anslutit och hämtat aktuella status för enheterna vilket brukar vara ett "problem" för Zigbee.

Ska men dela upp oss i två läger tillhör jag definitivt team Plejd.

För vardagsbelysningen och lite till så är Plejd riktigt riktigt grym om inte bäst på det dom gör.

Men nu har ni helt plötsligt efter flera dagar kommit på att "ert" system är snabbare och nu ska det tjatas lite till.

Bevisa det då :)
 
Sittställning
David Wallin David Wallin skrev:
Det har i alla fall jag gjort. Men jag börjar tro att poängen har något med penisens beskaffenhet att göra. :crysmile:
Underskatta inte min internetpenis!
 
  • Haha
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
R
Sittställning Forlowt skrev:
För vardagsbelysningen och lite till så är Plejd riktigt riktigt grym om inte bäst på det dom gör.
Hur dimmar du en bordslampa bäst med Plejd?
 
  • Gilla
ArcherT och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
R RoAd skrev:
Hur dimmar du en bordslampa bäst med Plejd?
Vem fan har en bordslampa !??!, Det går med plejd men för en lampa hade jag hellre använt en annan lösning.

Vilket jag också påpekat jag gjort för en armatur jag har hängandes som tillkomm senare i renoveringen och har därför inte samma trådar och jag tänker inte köp en Plejd för en lampa. Där använder jag en smartlife wifi lampa på astrour som faktiskt fungerar klockrent, men jag rör aldrig inställningarna för den heller.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Men nu har ni helt plötsligt efter flera dagar kommit på att "ert" system är snabbare och nu ska det tjatas lite till.
Jag har då bara uppfattat att det är du som tjatar om det. Jag bryr mig öht inte om den frågan. :)
 
Sittställning Forlowt skrev:
Vem fan har en bordslampa !??!
Ja säg det. Om jag räknat rätt har jag elva stycken...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Hur dimmar du en bordslampa bäst med Plejd?
Jag tror tyvärr inte den frågan passerar nålsögat. (alltså vad som är normala behov för normala användare...)
Skärpning nu! ;)






Sittställning Forlowt skrev:
Vem fan har en bordslampa !??!
Jag har en bordslampa. Den har en tygskärm.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R
Sittställning Forlowt skrev:
Vem fan har en bordslampa !??!,
Så det är inte en begränsning i Plejds utbud, man har helt enkelt fel belysning. :)

Nu råkar jag ha flera bordslampor, och dessutom en del golvlampor som jag vill kunna styra med automatik. De flesta jag känner har faktiskt bords- eller golvlampor. Det är inte så ovanligt om man bor i ett möblerat hem.

Låter märkligt att det inte går att styra dessa på något bra sätt i det system du nyss beskrev med:

Sittställning Forlowt skrev:
För vardagsbelysningen och lite till så är Plejd riktigt riktigt grym om inte bäst på det dom gör
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
R
jbr jbr skrev:
Jag tror tyvärr inte den frågan passerar nålsögat. (alltså vad som är normala behov för normala användare...)
Nej, jag vet. Gränsen för nörderi och onödigt styrande börjar där Plejds produkter slutar :)
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Nej, jag vet. Gränsen för nörderi och onödigt styrande börjar där Plejds produkter slutar :)
Exakt!
(undantaget tidsstyrt till- och frånslag av värmepumpar)
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.