Ska köpa ut lite material till en köksrenovering och tänkte även få dit Plejd-dimmers i köket

Elektriker kommer att installera om ca 1v men jag ska köpa ut material själv denna vecka och får då lite bättre rabatt

Sitter en Strömbrytare kron nu och jag vill ha en Plejd krondimmer där om det går

Kommer den att passa här?

• En hand håller en grön Plejd strömbrytare redo att installeras i en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej inte som det ser ut på din bild.
En Plejd-enhet kräver även neutralledaranslutning (N) för funktion, den kan finnas i dosan, om inte, får en sådan dras fram.

E etompau skrev:
Nej inte som det ser ut på din bild.
En Plejd-enhet kräver även neutralledaranslutning (N) för funktion, den kan finnas i dosan, om inte, får en sådan dras fram.
attans då!

Tog ett kort i en kopplingsdosa i taket i samma rum. Finns det (N) där tro? Annars lägger jag ner planerna på Plejd

• Öppen kopplingsdosa i tak med synliga elkablar i olika färger och avslutade med skarvhylsor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte otänkbart att blå ledare är N.

I takdosan måste det finnas en nolla (N/neutral) annars kan du inte koppla in en lampa och få den att lysa. Antagligen är blå nolla och då är det enkelt för elektrikern att dra ner den till brytaren.
Är det inte blå så är det någon annan av färgerna men det reder hen lätt ut åt dig.
Du behöver inte lägga ner planerna på Plejd

Tack för era svar, elektrikern kom förbi idag och han med att dra en (N) från takdosan och även koppla in plejdkrondimmer.

• Gilla
MatCan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.