Hade en elektriker som installerade en plejd ctr-01 och lämna en lapp med en kod. Drog hem plejd appen och loggade in på ett gammalt konto jag hade sen tidigare för test och här tar det stopp. Fattar inte hur jag lägger till plejd enheten då telefonen hittar inte den förutom under devices så man kan göra en circle reset men inte mer än så?

N Napster skrev:
Hade en elektriker som installerade en plejd ctr-01 och lämna en lapp med en kod. Drog hem plejd appen och loggade in på ett gammalt konto jag hade sen tidigare för test och här tar det stopp. Fattar inte hur jag lägger till plejd enheten då telefonen hittar inte den förutom under devices så man kan göra en circle reset men inte mer än så?

• Mobilskärm visar "Add Device" och "Reset Devices" i en app för att söka eller återställa enheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt system väljer du och sen befintlig kund o skriver in koden

Har gjort så, den söker bara och inget kommer fram förutom ibland "reset devices" enligt bilden ovan och klickar jag mig in där så hittar den pucken direkt men verkar inte mycket man kan göra där?

N Napster skrev:
Har gjort så, den söker bara och inget kommer fram förutom ibland "reset devices" enligt bilden ovan och klickar jag mig in där så hittar den pucken direkt men verkar inte mycket man kan göra där?
Okej, och inget ligger inlagt i det systemet? För har elektrikern konfigurerat det så ska allt vara inställt.

Du får kanske reseta den och skapa ett nytt system igen?

G GoGetLost skrev:
Okej, och inget ligger inlagt i det systemet? För har elektrikern konfigurerat det så ska allt vara inställt.

Du får kanske reseta den och skapa ett nytt system igen?
Nej elektrikern som installerade i hela brf lämnade bara en plejd lapp med en kod. Jag har testat trycka på reset men då laddas en cirkel fram där det står "Power cycle the device" och sen när ringen laddats klart händer inget nytt.

och slog du av och på strömmen till Plejden under tiden då (typ med säkringen)?

Har testat koden flera ggr men den innehåller en siffra enligt det elektrikern antecknat och enligt appen ska det bara vara bokstäver?!

harka harka skrev:
och slog du av och på strömmen till Plejden under tiden då (typ med säkringen)?
Nej den är installerad, har inte stängt av strömmen sen de installerade.

Kan det vara så att elektrikern antecknat fel kod med tanke på att den innehåller en siffra?

N Napster skrev:
Nej elektrikern som installerade i hela brf lämnade bara en plejd lapp med en kod. Jag har testat trycka på reset men då laddas en cirkel fram där det står "Power cycle the device" och sen när ringen laddats klart händer inget nytt.

Men vad är det som installerats? Är det i en lägenhet som du bor i eller till något annat? Är det 1 plejd till varje medlem? Han lär ju ha lämnat koder till varje system då.

Du behöver slå av och sen på strömmen till plejd när du ser den ringen.

N Napster skrev:
Har testat koden flera ggr men den innehåller en siffra enligt det elektrikern antecknat och enligt appen ska det bara vara bokstäver?!

Ja, enbart bokstäver. Inget annat. Vad är det för "siffra"?

N Napster skrev:
Nej den är installerad, har inte stängt av strömmen sen de installerade.
men det är det den väntar på när den säger Power cycle the device – den uppmanar dig till att slå av och på matningen till Plejden för att initiera och acceptera en nyanslutning till en ny användare

G GoGetLost skrev:
Ja, enbart bokstäver. Inget annat. Vad är det för "siffra"?
Koden han antecknat är UYXC-XF2S-XXXX (alltså en tvåa har han antecknat)

Ja alla fått en egen lapp till plejd pucken han installerat.

harka harka skrev:
men det är det den väntar på när den säger Power cycle the device – den uppmanar dig till att slå av och på matningen till Plejden för att initiera och acceptera en nyanslutning till en ny användare
Okej får testa att stänga av strömmen imorgon men lär det hjälpa ifall koden elektrikern antecknat är fel?

N Napster skrev:
Koden han antecknat är UYXC-XF2S-XXXX (alltså en tvåa har han antecknat)

Ja alla fått en egen lapp till plejd pucken han installerat.
Ja det ska inte vara siffror i koden. Testa med ett S istället för en 2:a

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.