Hade en elektriker som installerade en plejd ctr-01 och lämna en lapp med en kod. Drog hem plejd appen och loggade in på ett gammalt konto jag hade sen tidigare för test och här tar det stopp. Fattar inte hur jag lägger till plejd enheten då telefonen hittar inte den förutom under devices så man kan göra en circle reset men inte mer än så?
N Napster skrev:Hade en elektriker som installerade en plejd ctr-01 och lämna en lapp med en kod. Drog hem plejd appen och loggade in på ett gammalt konto jag hade sen tidigare för test och här tar det stopp. Fattar inte hur jag lägger till plejd enheten då telefonen hittar inte den förutom under devices så man kan göra en circle reset men inte mer än så?
Okej, och inget ligger inlagt i det systemet? För har elektrikern konfigurerat det så ska allt vara inställt.N Napster skrev:
Du får kanske reseta den och skapa ett nytt system igen?
Nej elektrikern som installerade i hela brf lämnade bara en plejd lapp med en kod. Jag har testat trycka på reset men då laddas en cirkel fram där det står "Power cycle the device" och sen när ringen laddats klart händer inget nytt.G GoGetLost skrev:
N Napster skrev:
Men vad är det som installerats? Är det i en lägenhet som du bor i eller till något annat? Är det 1 plejd till varje medlem? Han lär ju ha lämnat koder till varje system då.
Du behöver slå av och sen på strömmen till plejd när du ser den ringen.
Okej får testa att stänga av strömmen imorgon men lär det hjälpa ifall koden elektrikern antecknat är fel?harka skrev: