Det finns bara en utgång på Ctr, du har 2 utgångqr varav bägge används. Isf kanske en rel-02 vore bättre

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Det finns bara en utgång på Ctr, du har 2 utgångqr varav bägge används. Isf kanske en rel-02 vore bättre
Ja det har du ju helt rätt i, hade väl iofs kunnat koppla ihop båda på samma knapp för vet inte varför de är uppdelade 😁
Men så blir det till att byta, fasen så nära i mål men ändå inte 😂

Den du har funkat om du kör på 100% ljusstyrka och har den inställd på bara av/på samt astro. Du kanske nångång byter till dimbara lampor i framtiden

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Den du har funkat om du kör på 100% ljusstyrka och har den inställd på bara av/på samt astro. Du kanske nångång byter till dimbara lampor i framtiden
”Ej dimbar”, men bara 0-15w…🙄 Jag har tot: 40w (5x4w)

• Skärmdump av ljuskällval med alternativ för ej dimbar LED-ljuskälla markerat, 0–15W, 230V, 2 ljuskällor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bobbobula skrev:
”Ej dimbar”, men bara 0-15w…🙄 Jag har tot: 40w (5x4w)
Aha okej, kollade lite snabbt spec på nätet men stod inget om det där. Men om du ska ha 2 utgångar rekommenderar jag rel-02 eller ctr-01 om du slår ihop bägge tändtrådar

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Aha okej, kollade lite snabbt spec på nätet men stod inget om det där. Men om du ska ha 2 utgångar rekommenderar jag rel-02 eller ctr-01 om du slår ihop bägge tändtrådar
Råkade fråga ”hon som vet bäst” och då fick man såklart höra att de vi har är lite för vita, så det löser väl sig med att köpa nya lampor istället som då är dimbara. 😆
Men om inte, så blir väl en REL-02 till husets utebelysning/fasadbelysning samt en CTR-01 i garaget till lampan där över garageporten bästa lösningen 🙄

Panor82
B Bobbobula skrev:
Jag har tot: 40w (5x4w)
Inte för att vara sån men sist jag gick i skolan så var 5x4=20, men det är fortfarande över specen.

• Gilla
Lennart 57 och 1 till
  • Laddar…
Panor82 Panor82 skrev:
Inte för att vara sån men sist jag gick i skolan så var 5x4=20, men det är fortfarande över specen.
Haha ja där fick det lite för snabbt märker jag 😅

• Gilla
Panor82
  • Laddar…
B Bobbobula skrev:
Stort tack, problem solved! Den va inställd på återfjädrande 😃
Jag har exakt samma problem idag och den står på återfjädrande. Vad ska den stå på? :)

D Dashio skrev:
Jag har exakt samma problem idag och den står på återfjädrande. Vad ska den stå på? :)

• Inställningsmeny för knapp. Val för: Återfjädrande, Strömställare standard (valt), och Strömställare till-/frånsäg med beskrivningar av deras funktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack! :D
Jag testar det!

Men tog du bort impulsfjädrarna ellerhar du kvar de?

D Dashio skrev:
Men tog du bort impulsfjädrarna ellerhar du kvar de?
Har ingen fjäder på denna

B Bobbobula skrev:
Har ingen fjäder på denna
Tack som fan! Löste mitt problem!

Har alltid trott att man behöver fjäder.

D Dashio skrev:
Tack som fan! Löste mitt problem!

Har alltid trott att man behöver fjäder.
Gött!! 😎

• Älska
Dashio
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.