Hej

Jag vill koppla in en plejd puck i detta härke.
Den ska ligga bakom dimmern (längst ner).
Det finns en nolla kopplad till rörelsesensorn (som. Jag för övrigt inte vet vad den är till för.

Någon som kan hjälpa till?
 
  • Installation av rörelsedetektor och vägguttag med öppna eldosa och synliga ledningar på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag demonterat från vägg, exponerade kablar och inbyggnadsdosa, pågående elarbete eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att ge några råd om du inte talar om vad plejden ska styra och vad de olika apparaterna är till för.
 
Det ser mindre trångt ut att lägga den i mittendosan. I övrigt behövs som sagt mer information.
 
MultiMan
Forumet har ju sin expert på Plejd, som kommer med lösningar även när det framstår som omöjligt, så jag kallar @Nissens .
 
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
F frause skrev:
Det ser mindre trångt ut att lägga den i mittendosan. I övrigt behövs som sagt mer information.
Den kommer att styra hallbelysningen som består av några ledspottar. Det är det dimmern längst ner styr.
 
  • Gilla
John Tiberto
  • Laddar…
Är det inte bättre att byta hela dimmern till en Plejd med vridadapter?
Kan man ens sätta Plejden efter en dimmer?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Det blir inte bra att kombinera en dimmer och någon styrbar enhet.
Möjligtvis kan det funka om du har en relämottagare och efter den kopplar din dimmer.

Vad är det för plejd-produkt du har?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
En dimmer kan inte styra en Plejd. Ring en elektriker så det blir rätt.
 
  • Gilla
AxJa21 och 3737 till och 3 till
  • Laddar…
R Robban1234 skrev:
En dimmer kan inte styra en Plejd. Ring en elektriker så det blir rätt.
Bra att jag frågade.
Saken är den, på andra sidan har jag en strömbrytare som styr samma lampor, men där har jag ingen 0 dragen.

Det ser ut såhä
 
  • Hand håller eluttag framför öppnad vägg, elektriska kablar synliga, installationsarbete pågår, säkerhetsrisk, oavslutat eljobb.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sarg skrev:
Bra att jag frågade.
Saken är den, på andra sidan har jag en strömbrytare som styr samma lampor, men där har jag ingen 0 dragen.

Det ser ut såhä
Mitt lite "tråkiga" förslag är att ta hjälp av en yrkesman som både kan och får göra detta jobbet. Det är bäst både för säkerhet och funktion.
 
  • Gilla
AxJa21 och 3737 till och 1 till
  • Laddar…
S Sarg skrev:
Hej

Jag vill koppla in en plejd puck i detta härke.
Den ska ligga bakom dimmern (längst ner).
Det finns en nolla kopplad till rörelsesensorn (som. Jag för övrigt inte vet vad den är till för.

Någon som kan hjälpa till?
Släpp sargen, växla ner och bara kör. Fundera inte så mycket kompis.
 
S Sarg skrev:
Hej

Jag vill koppla in en plejd puck i detta härke.
Den ska ligga bakom dimmern (längst ner).
Det finns en nolla kopplad till rörelsesensorn (som. Jag för övrigt inte vet vad den är till för.

Någon som kan hjälpa till?
Om du inte ser skälv hur du ska koppla så ring en behörig elektriker , de krävs behörighet för att installera Plejd produkter.
 
Nuvarande situation är alltså en trappkopplad dimmer?
Och din önskade situation alltså är en Plejd-styrd dimmer med den andra trappomkopplaren kvar plus samma typ av vred där dimmern nu sitter?
Detta går i så fall att ordna med en DIM-01 och en RTR-01. Dessutom behöver den andra trappomkopplaren kopplas om och anslutas till en "1"-ingång på DIM-01, eller bytas mot en WPH-01/RTR-01.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Sarg skrev:
Bra att jag frågade.
Saken är den, på andra sidan har jag en strömbrytare som styr samma lampor, men där har jag ingen 0 dragen.

Det ser ut såhä
Du styr fasen med brytarna. Nolla går till lampan direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.