Hej
Jag vill koppla in en plejd puck i detta härke.
Den ska ligga bakom dimmern (längst ner).
Det finns en nolla kopplad till rörelsesensorn (som. Jag för övrigt inte vet vad den är till för.
Någon som kan hjälpa till?
Jag vill koppla in en plejd puck i detta härke.
Den ska ligga bakom dimmern (längst ner).
Det finns en nolla kopplad till rörelsesensorn (som. Jag för övrigt inte vet vad den är till för.
Någon som kan hjälpa till?
Vet inte med Plejd, men Zigbee har enheter för att koppla till existerande dimmer... https://www.kjell.com/se/produkter/...m/gledopto-triac-infalld-zigbee-dimmer-p51805E etompau skrev:
Men de kostar så mycket att det är enklare att bara byta ut hela dimmern (då får man dessutom enklare plats)...
En dimmer kan inte styra en Plejd. Ring en elektriker så det blir rätt.
Bra att jag frågade.R Robban1234 skrev:
Saken är den, på andra sidan har jag en strömbrytare som styr samma lampor, men där har jag ingen 0 dragen.
Det ser ut såhä
Mitt lite "tråkiga" förslag är att ta hjälp av en yrkesman som både kan och får göra detta jobbet. Det är bäst både för säkerhet och funktion.S Sarg skrev:
Släpp sargen, växla ner och bara kör. Fundera inte så mycket kompis.S Sarg skrev:
Om du inte ser skälv hur du ska koppla så ring en behörig elektriker , de krävs behörighet för att installera Plejd produkter.S Sarg skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Nuvarande situation är alltså en trappkopplad dimmer?
Och din önskade situation alltså är en Plejd-styrd dimmer med den andra trappomkopplaren kvar plus samma typ av vred där dimmern nu sitter?
Detta går i så fall att ordna med en DIM-01 och en RTR-01. Dessutom behöver den andra trappomkopplaren kopplas om och anslutas till en "1"-ingång på DIM-01, eller bytas mot en WPH-01/RTR-01.
Och din önskade situation alltså är en Plejd-styrd dimmer med den andra trappomkopplaren kvar plus samma typ av vred där dimmern nu sitter?
Detta går i så fall att ordna med en DIM-01 och en RTR-01. Dessutom behöver den andra trappomkopplaren kopplas om och anslutas till en "1"-ingång på DIM-01, eller bytas mot en WPH-01/RTR-01.