2 886 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Plattsättare (och annat erfaret folk) se hit!!
Jag får krupp... har satt igång med badrummet igen, efter ett sju ******* uppehåll. 
Väggar = 25x40 plattor, liggande. Har nu kommit till fönstersmygen.
Alternativ 1: Gira ihop smyg med vägg. - Fixar inte detta, har inte verktyg nog.
Alternativ 2: Låta en av plattorna gå över den andra. - Fult pga att man ser en oglaserad yta nånstans.
Alternativ 3: Halvmånelist ( detta jag nu pillar med) - För jävla fult i mina ögon. Men värsta av allt, tycker det är skitsvårt o kapa till plattorna rätt..
Alternativ 4: Ha smygarn i trä, och låta denne gå ut ca 5 mm. - Väldigt enkel lösning.. MEN blir det snyggt?
Jag har endast en vinkelslip med rätt sorts klinga till... och en kakelsåg tråd... (vilken är ganska oanvändbar på 25x40-plattor. )
- Svårt o få det spikrakt
- Grymt jobbigt o finlira
- Omständigt att kapa i huvudtaget
Konreta frågor:
Har ni andra idéer?
Nån som kan visa bild på trä-smygare?
>
>

Väggar = 25x40 plattor, liggande. Har nu kommit till fönstersmygen.
Alternativ 1: Gira ihop smyg med vägg. - Fixar inte detta, har inte verktyg nog.
Alternativ 2: Låta en av plattorna gå över den andra. - Fult pga att man ser en oglaserad yta nånstans.
Alternativ 3: Halvmånelist ( detta jag nu pillar med) - För jävla fult i mina ögon. Men värsta av allt, tycker det är skitsvårt o kapa till plattorna rätt..
Alternativ 4: Ha smygarn i trä, och låta denne gå ut ca 5 mm. - Väldigt enkel lösning.. MEN blir det snyggt?
Jag har endast en vinkelslip med rätt sorts klinga till... och en kakelsåg tråd... (vilken är ganska oanvändbar på 25x40-plattor. )
- Svårt o få det spikrakt
- Grymt jobbigt o finlira
- Omständigt att kapa i huvudtaget
Konreta frågor:
Har ni andra idéer?
Nån som kan visa bild på trä-smygare?
>
Varför har jag inte tänk på det?!! Hyra maskiner är ju smidigt, och dessutom billigt.Buddha skrev:
Det man inte har i huvet...
Dom där hörnlisterna.. är det för folk som mig, som misslyckas med halvmånelister?
Eller kan man sätta såna utan att skämmas?
ByggaNytt: Ser bra ut, spoten oxå.
Har fixat hem en bra kakelskärare idag.. Men nu börjar jag nog tycka att träsmyg är snyggare ändåå.
Kolla in min ms-paint ritning :
Vad tror ni om att beställa fräst träsmyg enligt ritning? (uppifrån, genomskärning..ovansmyg ej synlig på ritning..)

Har ek-tvättställ-skåp och luckor. Någon som har en prisidé om smyg i massiv ek?
Kolla in min ms-paint ritning :
Vad tror ni om att beställa fräst träsmyg enligt ritning? (uppifrån, genomskärning..ovansmyg ej synlig på ritning..)

Har ek-tvättställ-skåp och luckor. Någon som har en prisidé om smyg i massiv ek?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är detta ett okej arbete av en plattsättare?
Badrum -
Tassbadkar - Burlington, Bathlife, annat?
Badrum -
Vad är detta för kabel - telefon, ADSL, annat?
El -
Trären furumöbel inomhus, olja/betsa eller annat?
Färg, Måla & Tapetsera -
Plattsättaren monterade tröskeln först efter att allt annat var gjort
Badrum