Jag får krupp... har satt igång med badrummet igen, efter ett sju ******* uppehåll.  :D

Väggar = 25x40 plattor, liggande. Har nu kommit till fönstersmygen.

Alternativ 1: Gira ihop smyg med vägg. -  Fixar inte detta, har inte verktyg nog.

Alternativ 2: Låta en av plattorna gå över den andra. - Fult pga att man ser en oglaserad yta nånstans.

Alternativ 3: Halvmånelist ( detta jag nu pillar med) - För jävla fult i mina ögon. Men värsta av allt, tycker det är skitsvårt o kapa till plattorna rätt..

Alternativ 4: Ha smygarn i trä, och låta denne gå ut ca 5 mm. - Väldigt enkel lösning.. MEN blir det snyggt?

Jag har endast en vinkelslip med rätt sorts klinga till... och en kakelsåg tråd... (vilken är ganska oanvändbar på 25x40-plattor. )
- Svårt o få det spikrakt
- Grymt jobbigt o finlira
- Omständigt att kapa i huvudtaget

Konreta frågor:

Har ni andra idéer?
Nån som kan visa bild på trä-smygare?

>:(  >:(  :(

8-) Eller satsa på kakellister, finns både i plast och metall.

tuotekuvasto_miljoo_6laattalistat2.jpg

Finns hos välsorterade kakelhandlare och byggvaruhus. :)

Buddha skrev:
Om ni skall använda kakellister, så hyr eller låna en kakelskärare från er kakelleverantör.
Kanske så finns det Jolly-plattor (gerade i fabrik) av den sort ni skall sätta, eller så kan kanske er leverantör hjälpa er med att jolla/gera de plattor ni redan har köpt.
Varför har jag inte tänk på det?!! Hyra maskiner är ju smidigt, och dessutom billigt.

Det man inte har i huvet...

Dom där hörnlisterna.. är det för folk som mig, som misslyckas med halvmånelister?
Eller kan man sätta såna utan att skämmas?

ByggaNytt: Ser bra ut, spoten oxå.

JohanOLinda skrev:
Dom där hörnlisterna.. är det för folk som mig, som misslyckas med halvmånelister?
Eller kan man sätta såna utan att skämmas?
Nja, det är ju mera stöttåligt om man har lister.

// Lidman

Har fixat hem en bra kakelskärare idag.. Men nu börjar jag nog tycka att träsmyg är snyggare ändåå.

Kolla in min ms-paint ritning  ::)

Vad tror ni om att beställa fräst träsmyg enligt ritning? (uppifrån, genomskärning..ovansmyg ej synlig på ritning..)

ritning8cu.gif

Har ek-tvättställ-skåp och luckor. Någon som har en prisidé om smyg i massiv ek?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.