7 280 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Plattor på utsidan av grunden?
Vet inte om den här frågan passar här, men jag testar...
Vi har ett källarhus och grunden sticker alltså upp en bra bit ovanför marken. Min byggare pratade om någon sorts 'dekorativa plattor' som man kan klä in grunden med. Jag har ingen aning om hur sånna kan tänkas se ut, och mitt googlande ger inga svar heller.
Förstår någon här vad han menar och kan tipsa om var man kan se dem? Skulle vara mycket lättare att leta om man vet vad det kallas....
Vi har ett källarhus och grunden sticker alltså upp en bra bit ovanför marken. Min byggare pratade om någon sorts 'dekorativa plattor' som man kan klä in grunden med. Jag har ingen aning om hur sånna kan tänkas se ut, och mitt googlande ger inga svar heller.
Förstår någon här vad han menar och kan tipsa om var man kan se dem? Skulle vara mycket lättare att leta om man vet vad det kallas....
Har sett granit eller skiffer på grunder. Från början så var det väl grundstenarna som syntes. Tror jag.
Passa på att kolla på en tilläggisolering innan du monterar skivorna. Ofta är källarvägg ovan mark en del som glöms bort och i många fall till stor del gör källaren mycket kallare och mer energislukande.
Klicka här för att svara