Hej, jag ska installera en badtunna i min trädgård. Jag har hörnet på bilden som ligger i sluttningen och jag vill sätta en bubbelpool där. Jag måste förbereda en plan yta. är det tillgängligt att platta den lutningen och utan en vägg? sluttningen är cirka 30 grader med en höjd av 1,5 m och en bredd av 2,5 m. Har du några rekommendationer för det här projektet? Är det en bra idé eller är det en av de dumma? Alla tips är välkomna 
Mvh/Al
Mvh/Al
Om du tänker gräva bort jorden vertikalt, dvs. rätt ner, för att få det platt och jämnt med ytan framför altanen/trädäcket, så måste du ha någonting som håller tillbaka jorden från att rasa från platån.A Alireza Khodaee skrev:Hej, jag ska installera en badtunna i min trädgård. Jag har hörnet på bilden som ligger i sluttningen och jag vill sätta en bubbelpool där. Jag måste förbereda en plan yta. är det tillgängligt att platta den lutningen och utan en vägg? sluttningen är cirka 30 grader med en höjd av 1,5 m och en bredd av 2,5 m. Har du några rekommendationer för det här projektet? Är det en bra idé eller är det en av de dumma? Alla tips är välkomna
Mvh/Al
Man skulle kunna gräva ner fint och försiktigt i en 90 gradig vinkel, men det varar mer eller mindre bara tills det antingen blir torrt och det rasar, eller till första regnet, och då rinner och rasar det ner ändå.
Någon typ av stödvägg måste du ha.
Tacktompax skrev:
Om du tänker gräva bort jorden vertikalt, dvs. rätt ner, för att få det platt och jämnt med ytan framför altanen/trädäcket, så måste du ha någonting som håller tillbaka jorden från att rasa från platån.
Man skulle kunna gräva ner fint och försiktigt i en 90 gradig vinkel, men det varar mer eller mindre bara tills det antingen blir torrt och det rasar, eller till första regnet, och då rinner och rasar det ner ändå.
Någon typ av stödvägg måste du ha.
Klicka här för att svara