mnils skrev:
Är ni lika långa så att det blir bra att ha skivan på samma höjd för er båda?

När sambon och jag hade våra skrivbord bredvid varandra i förra lägenheten var det en höjdskillnad på ungefär en decimeter mellan dem, såg helknasigt ut men huvudsaken var att man inte fick ont av att sitta vid dem.
Det är rätt stor längdskillnad mellan oss men tanken är att vi bygger det efter min längd och sen kompletterar med fotstöd för henne. Ska in och prova lite på kontoret faktiskt där vi kan höja skrivbord och stolar som vi vill för att hitta en optimal höjd :)

P Peter_K skrev:
[bild] [bild] Byggde det här för många år sedan. 2 vanliga ekskivor skarvade med spikplåt på undersidan som vilar på reglar längs med väggarna samt 1 st ben lite indraget mot mitten, inget som stört mig hittils.
Nästan exakt vad vi ska bygga, ser bra ut! Vad är djupet på den skivan?

P
Andree16 Andree16 skrev:
Nästan exakt vad vi ska bygga, ser bra ut! Vad är djupet på den skivan?
75 cm. Höjd 73 cm.

• Gilla
Andree16
  • Laddar…
Jag skulle köra på biltemaskivan och limma på en 15 cm bit men den skulle jag vända mot väggen för skarven blir aldrig helt perfekt. Sedan från biten som blir över en 10 cm sarg i framkant så slipper du konsol eller ben.

Protte

prototypen prototypen skrev:
Jag skulle köra på biltemaskivan och limma på en 15 cm bit men den skulle jag vända mot väggen för skarven blir aldrig helt perfekt. Sedan från biten som blir över en 10 cm sarg i framkant så slipper du konsol eller ben.

Protte
Väldigt grön inom det här men hur menar du med att limma på en sarg i framkant?

P Peter_K skrev:
75 cm. Höjd 73 cm.
... och hur långt är ditt skrivbord? Uppåt 3 meter? Jag är i färd med att bygga ett som är 3,5 meter. Din skarv har hållit bra? Har du en regel i bakkant?

P
Mitt är 260 cm. 45x45 regel längs hela bakkanten samt kortsidor.
Skarven ser ut som den gjorde för 5 år sedan.
Hörnet av ett byggprojekt med 45x45 regel och metallfäste där skarven är oförändrad sedan 5 år tillbaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Johnny_B
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.