Det är bara att såga till små passbitar och limma in, så syns det inte sedan :)

thomasx skrev:
Det är bara att såga till små passbitar och limma in, så syns det inte sedan :)
Med den nya justersågen...

//Ronnie

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Too late, färdig målade

Och riktigt snyggt blev det! :) du är välkommen hem till mig o bygga när det passar.

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Då är utmatningsbord/arbetsbord/L-Boxx förvaring/förvaringsfack klart.

Hurtsen är uppbyggd som de andra hurtsarna, hyllplanen är flyttbara med hjälp av frästa hålrader (RA 32 systemet) hyllplan och front är i björkplywood.

Bordregel är monterad lite annorlunda;), under iläggsskivan sitter det fyra pluggar som passar i underliggande skivor när bordsskivorna är ihop tryckta.

Svart är riktigt snyggt:p

Anpassat arbetsbord med förvaring och L-Boxx-system i björkplywood, röda hyllor och svarta bordsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett blått arbetsbord med svart topp kombinerat med birgplywood hyllor och röda förvaringsfack.
Skapa konto

Svart och blått arbetsbord med L-Boxx förvaring och flyttbara björkplywoodhyllplan i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
Galet snyggt! :wow:

Nu är blir jag riktigt avis! Bra genomfört projekt och kul med mycket bilder! :thumbup:

Elegant!

Kanonsnyggt!

Kan bara instämma i hyllningarna :thumbup:

Snyggt!...men krockar inte glidbordet in i utmatningsbordet?

Jag är en person där funktion många gånger går före utseende.
Men det är väldigt fint när det är enhetligt snyggt jobbat Skooda

S
Ola C skrev:
Snyggt!...men krockar inte glidbordet in i utmatningsbordet?
Helt korrekt Ola, jag var så insnöad på att båda arbetsytorna skulle ha samma höjd, får ta det på lärokontot:)

S
Tack ska ni ha! FredrikR, pjodden, Kane, iSnobben, ceson, Ola C, pär h

Skooda skrev:
Helt korrekt Ola, jag var så insnöad på att båda arbetsytorna skulle ha samma höjd, får ta det på lärokontot:)
Frågan är om du använder glidbordet? Har själv en likadan såg och efter att byggde en släde så har glidbordet suttit låst hela tiden. Det enda man behöver förbereda på utmatningsbordet då är en fortsättning på T-tracken på sågen. Det innebär ju då också att man måste fästa utmatningsbordet på samma ställe varje gång men det går nog fint att lösa.

Otroligt fin finish du fått till på alla detaljer, verkar som att du gillar det jag ogillar = att måla. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.