Hej, är det någon som har tips på hur en kan bygga en soffa på balkongen där en kan förvara dynor under sittytan? Förslag på ritning, beskrivning och bilder mottages tacksamt! Soffan ska vara i vinkel ca 160x110 cm.

RoTe
Börja med att hitta dynor du gillar och bygg därefter

• Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
A
Balkong utomhus eller inglasad? Är den väderskyddad är det enklaste att köpa köksskåp från IKEA och lägga en skiva ovanpå.
En vinkelsoffa gör ju att du tappar sittdjupets mått på 110-delen som då blir typ 60 cm bred och man får då inte plats att sitta två personer i hörnet. Jag tycker att hörnlösningar oftast blir slöseri med utrymme.

• Gilla
Ma Bi och 1 till
  • Laddar…
Jag har en balkong med en glasruta (mot vind) i hörnet där jag tänker att soffan ska vara. Balkongen är inte rektangulär utan har sneddade hörn. Helst skulle jag vilja ha soffan ändå ut mot det sneddade hörnet (avslutas med en spets) men tänker att det kan vara svårt att få till, lekman som jag är…

• Skiss på balkong med snedda hörn och angivna mått i cm; glasruta markerad i hörnet, avsedd plats för soffa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör rektangel öppningsbar och hörnet med spets fast? Det är tekniskt inga svårigheter då du bara har raka linjer att såga.

• Gilla
Ma Bi
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.