9 740 läst ·
11 svar
10k läst
11 svar
Plats för både dusch och badkar i detta badrum?
Hej! Skulle behöva lite feedback på detta badrum som vi ska totalrenovera. Helst skulle vi vilja få plats med både dusch och badkar men eftersom det går fönster över precis hela kortsidan får vi inte riktigt till det. Ett annat alternativ är att bara ha badkar men där har min man och jag olika åsikter kring stänkskydd. Han kan absolut inte tänka sig duschdraperi och jag vill ha något som både skyddar mot vattenstänk och mot insyn. Dvs genomskinlig duschvägg är inget alternativ och inte heller en duschvägg som bara går utmed halva badkaret. Tar gärna emot synpunkter!
Går fönsterna hela vägen in i hörnet eller är dår 10 cm vägg? Om det finns så skulle GSAB kunna ha en duschlösning som kan placeras där du satt Wc, Flytta högskåp bredvid bad? Osv.. Kolla in vikduschen oss GSAB iaf, jag tycker att dom har kanonfina duschar och denna lösningwn finns bara hos dom vad jag vet..
Finns under specialduschar... www.gsab-mabu.se
Lycka till
Finns under specialduschar... www.gsab-mabu.se
Lycka till
Tack för alla tips, problemet är inte insynen i badrummet, den går ju att lösa på olika sätt - byta ut klarglaset, sätta fönsterfilm eller något annat. Problemet är att vi vill kunna duscha i badkaret och låta barnen härja fritt utan att vara rädda för fuktskador. Det lutar åt att vi skippar detta med att ha både en dusch och ett badkar och att vi helt enkelt får duscha i badkaret. Men finns det någon duschvägg som går mer över hela badkaret? Alla jag har sett går bara över halva och så är de alla genomskinliga. Jag vill kunna vara dold i duschen liksom.
Tyvärr finns nog inte så mycket som tio cm att spela med vid fönstret.
Tyvärr finns nog inte så mycket som tio cm att spela med vid fönstret.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Platsbyggd förvaring och skadedjursangrepp
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Planerar gjuta platta för uterum + platta för uteplats. Hur tjockt?
Grund & Markarbeten -
Tätningslist för både glas och lucka
Ved, Pellets, Flis -
Materialval till platsbyggt förvaringsskåp
Möbelsnickeri -
Platsbyggd förvaring/ fälla in ikea skåpsluckor?
Inredning