Hej, jag har letat exempel på väggar där man "växlat av" plåtreglar för rördragningar eller andra hinder men inte hittat några bra exempel på hur man gör. Jag har rivit en trävägg i källaren och tänker bygga upp en ny med plåtreglar. Det ser ju busenkelt ut från golv till tak men jag har aldrig sett exempel på där man bygger med plåtreglar och måste växla av för hinder. Det är alltid bara från golv till till tak. Hur gör man?
Om det inte är bärade kan du göra hur du vill, men vad menas med "växla av". Har du någon bild?
Nej, inte bärande vägg. Men där går rör som jag nog vill fortsätta ha i väggen. Plåtreglar har ju normalt en skena i taket och en på golvet och sen reser man reglarna däremellan. Nu sitter de här rören ungefär i midjehöjd vilket betyder att jag behöver reglar upp till rören samt från taket och ner till rören. Med trä kan man ju fixa till det. Jag vill ju helst ha plåtreglar i källaren men jag har inte sett några bilder på hur man gör med plåtreglar när där finns hinder i vägen. Bara vanligt med skena i golv och tak och sen reglar i mellan. Kan man fästa de där skenorna mot sidoväggar med vinklar kanske?
Har tyvärr ingen bild just nu.
Har tyvärr ingen bild just nu.
Klicka här för att svara