1 638 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Platon på golv med nivåskillnader
Har ett källargolv med olika nivåer, ca 10 cm skillnad, som jag ska lägga platon, frigolit, underlag för klinker och sedan klinker på det.
I och med nivåskillnaden så får jag ett litet steg att klä, hur gör jag det för att det ska bli stadigt?
Eftersom jag har låg takhöjd så är det inte läge att bygga upp golvet till samma nivå.
I och med nivåskillnaden så får jag ett litet steg att klä, hur gör jag det för att det ska bli stadigt?
Eftersom jag har låg takhöjd så är det inte läge att bygga upp golvet till samma nivå.
nja så enkelt är det inte. Källaren har tillkommit i efterhand och han som byggde valde att gjuta in berget isf att spränga. Det skulle krävas snigeldynamit och effekterna av en sprängning kan bli att ådror bildas som gör att vi får in mer fukt än vi redan har och det vill vi inte riskera.
Vi lägger icopal i botten, limmar frigoliten mot plasten och på frigoliten limmar vi golvgips innan vi fuktspärrar och lägger klinker. Frigoliten läggs i spänn för att undvika att golvet flyter. Det är en chansning men GSG, går det så går det.
Vi lägger icopal i botten, limmar frigoliten mot plasten och på frigoliten limmar vi golvgips innan vi fuktspärrar och lägger klinker. Frigoliten läggs i spänn för att undvika att golvet flyter. Det är en chansning men GSG, går det så går det.
Klicka här för att svara