Nu har vi bytt fasaden.. Spontad mot lockpanel + en 22mm regel bakom så det ventilerar bakom panelen. Nu är det dock så at väggen bygger ut ca 66mm istället för 18mm som tidigare. Vid det övre ändträt så låg det ett plåtbläck som inte lägre går utanför fasaden. Jag har nu köpte nya bläck av märket plannja. Vad jag funderar över är hur man gör i hörnen. De gamla blecken såg ut att ha speciella hörnbitar medans plannja bara fanns i raka 2 metersbitar. Hur sjutton bockar man til dom i hörnen...

Andra frågan är hur man gör i skarvar så det blir tätt. Går det bra att trycka i lite silikon där bläcken överlappar??

Mats & Anna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.