Haft snickare här som hjälpt oss lägga om taket. Blev dock en miss i kommunikationen vad gäller taket över entrén/balkonggolvet. Vi ska behålla den gamla panelen på huset (den som är i gott skick) och plåten mellan vägg och golv blev lagd utanpå panelen med tanken att vi skulle panela utanpå denna. Nu är frågan hur vi ska lösa detta i efterhand. Kan man plocka bort plåten (asfaltsmassa i nederkant som lades igår em), lyfta panelen och skjuta in plåten i rätt nivå? Lyfta panelen och tråckla in plåten bakom utan att flytta själva plåten? Panela utanpå och försöka fixa någon form av avslut som gör att man inte ser att panelen går i olika nivåer vid balkongen gentemot resten av väggen? Andra kreativa lösningar?
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Nej.... ni kommer inte kunna få in plåten utan att lossa den helt..
Sedan behöver troligen panelen lossas på för att få in plåten bakom... brukar sluta med många skrapsår och svordomar.... Jag hade nog funderat på att såga ett spår och sätta en ny plåt som går ner över den där
Sedan behöver troligen panelen lossas på för att få in plåten bakom... brukar sluta med många skrapsår och svordomar.... Jag hade nog funderat på att såga ett spår och sätta en ny plåt som går ner över den där
Tack för input!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tätat mellan betongplatta/väggips
Golv -
Vill öppna vägg mellan kök och matplats - bärande?
Planlösningar -
Rimiligt med hål mellan gipsplattor i väggar och tak i 8.9m hus?
Hustillverkare -
Lappa mellan golv istället för tröskelplatta efter borttagning av vägg
Golv -
Gjuten bänkskiva mellan två väggar, hur får jag den på plats snyggt?
Kök