13 620 läst ·
5 svar
14k läst
5 svar
Plasttak, vilket skall man välja?
Var igår för att köpa plasten till mitt nya altantak, men åkte hem utan.
Besökte både byggmax och K-rauta för att kika, men reagerade på att deras tak var så blått? K-rauta hade mjölkvitt, ljusblått-ej speciellt transperent och ett rätt mörkt.
Byggmax hade endast en typ som såg likadan ut som den ljusblå på K-rauta.
Kan tänka mig ett blåtonat, men de som låg där var nästan smurfblå? Det vita såg väldigt trist ut och det mörka såg förvisso rätt exklusivt ut men jag är rädd att det blir för mörkt inne i vardagsrummet då altanen är utanför dess fönster.
Någon som har tips på var mer man kan leta? Har läst mig till att byggmax inte är att rekommendera då det blir sprött efter 3-4år.
Det blåa- funkar det- ser det inte märkligt ut på plats?
Hur mörkt blir det röktonade?
Dela gärna med er av era erfarenheter, samt tipsa om inköpsställen.
Besökte både byggmax och K-rauta för att kika, men reagerade på att deras tak var så blått? K-rauta hade mjölkvitt, ljusblått-ej speciellt transperent och ett rätt mörkt.
Byggmax hade endast en typ som såg likadan ut som den ljusblå på K-rauta.
Kan tänka mig ett blåtonat, men de som låg där var nästan smurfblå? Det vita såg väldigt trist ut och det mörka såg förvisso rätt exklusivt ut men jag är rädd att det blir för mörkt inne i vardagsrummet då altanen är utanför dess fönster.
Någon som har tips på var mer man kan leta? Har läst mig till att byggmax inte är att rekommendera då det blir sprött efter 3-4år.
Det blåa- funkar det- ser det inte märkligt ut på plats?
Hur mörkt blir det röktonade?
Dela gärna med er av era erfarenheter, samt tipsa om inköpsställen.
hittar inga andra plasttak från skbv än deras kanalplastgrejer och det känns väldigt overkill, eftersom vi inte ska glasa in. Har inget intresse av dessa pensionärskuvöser så inte ens på sikt vill vi glasa in. Det skall vara som regnskydd för att slippa flytta in dynor och sånt.
nja, pc-taken håller sig rätt schyssta. det är de gamla glasfibertaken som fnasar och då fastnar all skit.
Det blev den blåaktiga mini-ess från k-rauta. Ansåg det inte värt skillnaden till suntuf. nästan 3ggr pengarna.
monterat och klart.var det inte så blått.
Det blev den blåaktiga mini-ess från k-rauta. Ansåg det inte värt skillnaden till suntuf. nästan 3ggr pengarna.
monterat och klart.var det inte så blått.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är det som avgör vilket ställdon jag skall ha och?
Värme allmänt -
Vilket tätskitssystem skall jag välja?
Badrum -
Vilket skymningsrelä skall jag köpa
El -
Vilket uppvärmningssystem skall jag välja?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vilket tätskikt/ytskikskall man ha på betong - takterass ovanpå garage
Altan & Uteplats