Jag behöver justera några reglar under altan trallen o tänkte bygga på med typ plast som skärbrädor är gjorda av, vet någon var man kan köpa ark så jag kan såga remsor.
Behöver tjocklek 12 mm och 7-8mm elr så kanske någon har annat tips!?

maah maah skrev:
Jag brukar använda dessa:
[länk]

Alternativt köp skärbräda på IKEA och såga lämpliga bitar :)
Dom där känns lite för "plottrigt" o skärbräda är tyvärr inget alternativ heller för det behövs många såna då men tack för tips, någon mer som har förslag elr tips på var man kan köpa plast?

Tack för tipsen men dels är dom för tunna o så när jag ska lägga på en regel som är 3,5 m lång blir det många bitar.... därför skulle jag vilja ha ett plastark så jag kan såga remsor.

P ptlf skrev:
Tack för tipsen men dels är dom för tunna o så när jag ska lägga på en regel som är 3,5 m lång blir det många bitar.... därför skulle jag vilja ha ett plastark så jag kan såga remsor.
Behöver du verkligen lägga under hela regeln?
Kan du bifoga en bild?

Inom industrin använder man plastskivor i olika tjocklek. Sök på glidplast eller slitplast så borde du hitta en leverantör.

(Men är det inte enklare att rikta reglarna genom att skruva en ny regel bredvid?)
/M

Så här ser det ut, det lutar mot väggen istället för från så jag skulle behöva lägga på alla reglar utom den yttersta o mest närmast väggen så därför tänkte jag plastremsor Trätrall som lutar mot en vägg med skuggor och en sopkvast i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P ptlf skrev:
Så här ser det ut, det lutar mot väggen istället för från så jag skulle behöva lägga på alla reglar utom den yttersta o mest närmast väggen så därför tänkte jag plastremsor[bild]
Är det inte enklare att lyfta reglarna? Då behöver du bara en/två kilar under varje balksko (eller vad nu reglarna vilar på)

Varför klyver du inte bara en impad regel och lägger som distans? Eller finns det nån anledning att blanda in plastdistanser?

M MatCan skrev:
Är det inte enklare att lyfta reglarna? Då behöver du bara en/två kilar under varje balksko (eller vad nu reglarna vilar på)
Den innersta sitter på väggen o var lite svårt hitta tillräckligt att fästa i där så därför vill jag inte ta lös o höja den,där kan det gå klyva o bygga på regeln men på dom andra är det så lite som behövs så jag klarar iaf inte klyva så tunt.

D daugaard skrev:
Varför klyver du inte bara en impad regel och lägger som distans? Eller finns det nån anledning att blanda in plastdistanser?
Se vad jag svarade Matcan. Tänkte det var enkelt hitta plast men det var det inte.

Klyv en remsa o lägg på den innersta regeln då och höj dom andra :)

Vet inte hur tunt du inte kan klyva men där har du en bra anledning att handla lite nya verktyg så du fixart ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.