Idag blir plastpåsarna 3 kr billigare när skatten avskaffas. Stora livsmedelskejdor sänker priset på plastpåsar centralt i motsvarande mån.

Du kan läsa artikeln här: Plastpåseskatten avskaffad idag

• Gilla
  • Haha
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
G
Jaha, vem bryr sig.

Jag vill ha en påse som kan bära hem det jag köper sen skiter jag i all flumpolitik fram och tillbaka. Rena sandlådan.

• Gilla
Saelen och 3 till
  • Laddar…
D
Perfekt nyhet, passar som ett smäck på temat här på byggahus, saker som irriterar medelålders+ män.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fario och 28 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Perfekt nyhet, passar som ett smäck på temat här på byggahus, saker som irriterar medelålders+ män.
Var dock väldigt skönt att slippa se Ica maxi påsar gjorda av sockerrör och 100% nedbrytbara flyta omkring i Thailand de senaste åren. Nu är det ju ett minne blott! Undra vad man skall göra av alla stålar.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tokslut och 20 till
  • Laddar…
G Grannens Häck skrev:
Jaha, vem bryr sig.

Jag vill ha en påse som kan bära hem det jag köper sen skiter jag i all flumpolitik fram och tillbaka. Rena sandlådan.
Undrar om de stackarna i Valencia har samma åsikt om flumpolitik. Inte för att jag tror att Icakassar orsakar översvämningar. Men allt hänger ihop.
Jag blev mörkrädd när jag hörde ett hurrikanoffer i USA svara om vad man skulle kunna göra mot climate change: "Pray".
Hoppas att inte katatrofen börjar accelera nästa torsdag.

• Gilla
  • Haha
frujarlangen och 12 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Undrar om de stackarna i Valencia har samma åsikt om flumpolitik. Inte för att jag tror att Icakassar orsakar översvämningar. Men allt hänger ihop.
Så du tror inte det orsakar översvämningar men ändåååååååå.. bra sätt att tramsa ut en åsikt men inte vilja bli synad på dravlet. :)

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
G
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag blev mörkrädd när jag hörde ett hurrikanoffer i USA svara om vad man skulle kunna göra mot climate change: "Pray".
Hoppas att inte katatrofen börjar accelera nästa torsdag.
Viss skillnad på klimat och val av påsar.

Att inte köpa en påse är viktigast för klimatet i så fall om man ska använda din retorik.

Jag tycker det är för mycket flum och fokus på oviktiga saker, ska man göra verklig skillnad ska man ge sig på lågt hängande frukter men då blir det obekvämt så det gör inte politikerna.

• Gilla
returen och 3 till
  • Laddar…
Synd. Det var det som fick mig att äntligen sluta köpa dessa påsar som bara blev fler och fler i skåpet.. en liten rulle med soppåsar tar ju ingen plats typ.

• Gilla
returen och 4 till
  • Laddar…
G
V Vardon skrev:
Synd. Det var det som fick mig att äntligen sluta köpa dessa påsar som bara blev fler och fler i skåpet.. en liten rulle med soppåsar tar ju ingen plats typ.
Har du ingen fri vilja, livegen?

• Gilla
  • Haha
Händig i hemmet och 12 till
  • Laddar…
S
Efter typ fjärde-femte papperskassen där handtagen gick sönder kapitulerade jag och gick tillbaka till plastpåse när jag handlar. Sänkningen sparar mig nog 30kr i månaden, så totalt irrelevant åt både ena och andra hållet...hellre få hem varorna i en kasse som är hel. Dock har en hyfsad mängd flergångspåsar köpts och kan man bara komma ihåg de så är de ju överlägsna!

• Gilla
Freiherren och 4 till
  • Laddar…
G Grannens Häck skrev:
Varför inbillar du dig att allt du gör är så genomtänkt och klokt och medvetet? Människor är vanedjur, du också, och man gör som man brukar. Att ändra på sig är inget man gör lättvindligt, generellt sätt. Det har inte med fri vilja att göra.

• Gilla
maxmsm och 4 till
  • Laddar…
G
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Kan du definiera medelålders?

Så jag vet om jag ska ta åt mig eller inte.

• Haha
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
G Grannens Häck skrev:
Kan du definiera medelålders?

Så jag vet om jag ska ta åt mig eller inte.
Du ska nog ta åt dig i allra högsta grad! 😁

• Älska
Grannens Häck
  • Laddar…
G
V varpan1 skrev:
Varför inbillar du dig att allt du gör är så genomtänkt och klokt och medvetet? Människor är vanedjur, du också, och man gör som man brukar. Att ändra på sig är inget man gör lättvindligt, generellt sätt. Det har inte med fri vilja att göra.
Tvivlar starkt på att jag gör genomtänkt och kloka saker hela tiden, att du tror det är absolut smickrande. Skulle säga att jag gör något klokt 1/3 av tiden, något genomtänkt 1/3 av tiden och latar mig 1/3 av tiden. Notera att dessa inte måste sammanfalla vid samma tidpunkt.

G Grannens Häck skrev:
Är det din fria vilja som vill dra diskussioner off topic eller är det dina tvångstankar...

• Haha
Grannens Häck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.