Någon som har bilder på snygga badrum som är gjorda med mattor & väggmattor inte kakel & klinkers..

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/sv-se/topic/special_applications/offer.asp
http://www.forbo.se/framework/DesktopDefault.aspx?menu_id=1528
http://www.armstrong.com/commfloor/euscan/se/se/article2982.html

Några som har våtrumsgolv. Ska själv bestämma mig för matta till vägg och golv. Lutar mot någon variant i grått som kan tyckas trist men då jag gärna har handdukar och matta i kul färg är det smidigt med en diskret färg på vägg och golv som man inte tröttnar på efter två tre år.

Har sett ett badrum med den mattan men är lite tveksam. Tanken är väl att den ska se ut som sten men den effekten uteblir lite eftersom det inte finns så mycket struktur på mattan så det ser lite plastigt ut. Men jättekul att det börjat komma mattor med mer mönster. :)

kanske, men dom andra mattorna tyckte jag var jättetråkiga, å allt är bättre än det som fanns i badummet förut :)

Min man är helt alergisk mot allt vad mönstrat heter på väggar. Så jag fick snällt hålla mig till enfärgat jag. Blir säkert jättesnyggt i ditt badrum när det blir klart. Jag hoppas att jag får mitt klart före nyår.

Här är det väl fåfängans kamp mot förnuftet? I dessa tider är ju klinkers o kakel så väldigt "inne"... själv valde jag våtrumstapet när jag byggde nytt men kommer definitivt att byta när det blir klirr i kassan... jag tycker att känslan är så oerhört annorlunda i ett välkomponerat badrum med kakel o klinkers. Plastväggar är väldigt underhållsfritt o bra för barn o så, men känslan är lika med noll... tyvärr :(

/henrik

Jag ska göra om i badrummet med kakel på väggarna och våtrumsmatta på golvet. Hade velat ha schakrutig klinker på golvet men det drar iväg prismässigt eftersom det ligger spånskiva där nu och man måste göra om en del isåfall. Det blir våtrumsmattan pergo aqualon grip (svart med visst glimmer i). Tror det kan bli rätt snyggt ändå. Återkommer med en projektstråd :)

nu ser det om möjligt ännu värre ut i mitt badrum men det brukar ju se katastrofalt ut när byggarna håller på.. återkommer under veckan med lite bilder på hur det fortskrider..

Nu börjar det likna ngot, imorgon kommer mattläggaren

IMG_8067.jpg
här ska VV beredaren hänga samt att jag ska ha lite hyllor här. kanske ett draperi framför, vad tycker ni??

IMG_8068.jpg
tillfällig VV placering framför fönstret.

IMG_8069.jpg
bild in mot duschen
ny toa, handfat, blandare, badrumsskåp mm är inköpt...
mer bilder kommer när mattläggaren varit här....

våtrumsmattan pergo aqualon grip
Ni som funderar på palstmatta - ta en titt på dessa i verkligheten. Inte mycket att hänga i julgranen om man kollar på nätet men i verkligheten blir glittret riktigt coolt i synnerhet om man har spottar eller andra liknande lampor.

A
Jag gissar att våtrumsmattorna kommer att bli allt vanligare nu när Boverket kommer ut med nya regler för våtrum.
Plattsättning är för dyrt för många redan som det är, och än värre kommer det att bli med de skärpta kraven som införs i vår/sommar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.