Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

plastmatta badrum bilder och tips tack!

1. OLLELIS
    Medlem · västra götaland · 12 inlägg

OLLELIS

Medlem
    hej
    pga att vårt hus rör sig mycket, ett gammalt hus,lutar det åt plast istället för kakel o klinker i vårt kommande badrum... Vilket för mig känns mycket motsträvigt i min estetiska hjärna o hjärta.. MEN om någon har ett skitsnyggt badrum med plast istället så SNÄLLA lägg ut bilder!!!! Jag finner idag nästan bara bilder på kaklade badrum! Och nu är inte jag så förtjust i dessa melerade aprikosa sakerna man allt för ofta ser... De är hiskeligt fula tycker jag...
    Tips på bra återförsäljare, men framför allt ALLA era bilder!!!!!
    Tack, mvh anna

2. G
    Medlem · 235 inlägg

glenn30

Medlem

plastmatta

hej vi gjorde om vårat badrum för två år sedan,vi valde plastmatta därför att det känns säkert o bra o praktiskt,här får du lite bilder på vårat badrum,golvet är skiffer mönster o väggarna är lite kakelmönstrat.

3. T
    Medlem · halland · 479 inlägg

tjena

Medlem
    ser snyggt ut med plastmatta...funderar på nåt liknande själv
    är det vitt på väggarna?

4. G
    Medlem · 235 inlägg

glenn30

Medlem

Plastmatta

ja det är vit matta på väggarna med nåt slags litet mönster som ska likna kakel.

5. gafsan
    Medlem · Dalarna · 862 inlägg

gafsan

Medlem
    Armstrong, Forbo och Gerflor har mattor. Långt ifrån alla är estetiskt upphetsande men Gerflor har en snygg med "båtdäck" och en svart/vit rutig, dom har även en hyfsad stenimitation.

6. OLLELIS

OLLELIS

Medlem
    TACK! DET RUTIGA FRÅN GERFLOR VERKAR PASSA OSS!! KUL!
    HAR INTE SETT DET INNAN. VÅTRUMSVÄV, VET NÅGON OM DET FINNS SÅ SLÄT SOM BARA MÖJLIGT? UTAN SÅ MYCKET STRUKTURER?

eLLER OM DET FINNS RUTIGA PLASTMATTOR FÖR BADRUM I ANDRA FÄRGER???? tACK!

7. OLLELIS

OLLELIS

Medlem
    golvabia verkar också ha ett rutigt golv, vad är skillnaden på deras ocg på gerflors?
    Någon som vet?

tack...

8. te96usn
    Medlem · Gävleborg · 151 inlägg

te96usn

Medlem
    Glenn30, vilket märke är det på mattan?

9. G
    Medlem · 235 inlägg

glenn30

Medlem

matta

hej,ja du det kommer jag inte ihåg,den är inköpt på mattbolaget i uddevalla iallafall.

10. L
    Medlem · Västernorrland · 29 inlägg

LinnK

Medlem
    @ te96usn:

Det ser ut att vara Armstrong på golvet. :)

11. gafsan

gafsan

Medlem
    Är verkligen golvabias matta en våtrumsmatta? Hittade inga specar på hemsidan.

12. OLLELIS

OLLELIS

Medlem
    Jo, på deras hemsida så visar de det rutiga golvet, calypso, i ett badrum... Så jag tar för givet att det är ämnat för detta då..?

I så fall är det väldigt likt Gerflors matta. Vet du i vilken bredd gerflor hade sina? Detta från golvabia är i fyra meter bredd.

Du visste inte om någon säljer badrumsgolv med annan färgsättning på rutorna eller något om badrumsväv??

Det att jag vill ha så lite struktur i väven som möjligt...

Tack för att du hjälper mig lite på vägen!

13. gafsan

gafsan

Medlem
    Jag såg bilden men det vore bra med en förtydligande text om det verkligen är en våtrumsmatta! Jag har inte sett andra färgsättningar på rutorna, tyvärr. Det vore kul att kunna välja. Väggväv är jag dålig på. Vi tänkte undvika det. Men jag har för mig att det det finns en med mindre struktur än den "vanliga". Går det att köra med våtrumsfärg på renoveringsvävarna? Dom är ju släta.

14. OLLELIS

OLLELIS

Medlem
    Jag vet inte om det ska vara en speciell väv när man använder i badrum?
    annars som du säger finns ju den släta renoveringstapeten... Eller den tunnare väven som du kanske tänker på!?

Är ni också på gång med badrum nu?
    Ni ska också använda matta och tapet eller??

Jag tror aldrig att jag skulle hitta en snygg våtrumstapet! Hittills har jag kammat noll på den fronten. Men om ni inte vill ha väv, vad tar ni då?

15. R
    Medlem · Skåne · 171 inlägg

Richard A

Medlem
    Om man skall följa reglerna så är det bara speciell våtrumsväv som man får använda.Micro väven som jag tror ni tänker på får man inte använda.
    Men sök här på forumet, det finns mängder med information om just vilken väv man få eller inte får använda i våtrum.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.