Vår färgleverantör säger bestämt att plåt är ett diffusionsstängt material, dvs ej ånggenomsläppligt. Om plåten sedan är belagd med plastisol så bör den nästan vara "ännu mer difftätt" - ja ni förstår vad jag menar :)

Någon som vill motsäga detta påstående!?
 
Flygsteward skrev:
Någon som vill motsäga detta påstående!?
Nej! ;) Jag håller med din leverantör. :D
 
Tätt-tätt ;D ;D ;D
 
Så då ska man alltså inte måla plåttak (eller fasad) eftersom man får dubbla tätskikt :o
 
Dubbla tätskikt ska man passa sig för när det är något som kan ruttna eller mögla emellan. Om du bara avser att måla utanpå den plastisolerade plåten så ser jag inga hinder med det, bara det är en färg som tillverkaren kan rekommendera - risk för att det flagar annars.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.