Du får väl ta i, eller ta en polygriptång och dra loss det.
Mem du kan så klart låta det sitta kvar och rensa ur avloppet med en vanlig vaskrensare
https://www.biltema.se/bygg/vvs/avloppsrensare/vaskrensare-2000017364
ta ur ”proppen” i tvättstället. Sätt ner rensaren, fylltvättstället med varmt vatten, lyft rensaren så avloppsröret fylls med vatten, fortsätt spola varmvatten och ”pumpa” rejält med rensaren. Det blir rent och fint av det och du slipper skruva isär avloppet och trilskas med att det kanske läcker efteråt.
Mem du kan så klart låta det sitta kvar och rensa ur avloppet med en vanlig vaskrensare
https://www.biltema.se/bygg/vvs/avloppsrensare/vaskrensare-2000017364
ta ur ”proppen” i tvättstället. Sätt ner rensaren, fylltvättstället med varmt vatten, lyft rensaren så avloppsröret fylls med vatten, fortsätt spola varmvatten och ”pumpa” rejält med rensaren. Det blir rent och fint av det och du slipper skruva isär avloppet och trilskas med att det kanske läcker efteråt.
Har inte vågat ta i med tång av rädsla för att plasten ska spricka. Jag har en vaskrensare som jag använnt men flödet är fortfarande inte optimalt. Menar du att man aldrig behöver skruva isär för att rengöra?GoC skrev:
Du får väl ta i, eller ta en polygriptång och dra loss det.
[länk]
Ja det menar jag, om du använder vaskrensare på rätt vis. Dvs massor av varmt vatten och ”pumpar” rejält med den. Då rensar den ur rören så det räcker. Det är vattnet som du pumpar fram och tillbaka med rensaren som rengör rören. som jag skrev tidigare, sätt rensaren i tvättstället och fyll upp hela tvättstället med varmvatten, lyft på rensaren några sekunder så vatten rinner ut och fyller avloppet, pumpa sedan kraftigt flera gånger, lyft upp rensaren och låt rören fyllas med nytt vatten och upprepa. Spola hela tiden maximalt från kranen. Då skall du se att rören snart är rena och du få ett bra flöde i avloppet.M mrgert skrev:
Tack för svaren! Efter ett tag kom jag på att det var ganska jobbigt när jag skulle sätta tillbaka plaströren i förra lägenheten efter rengöring, det var svårt att få tätt. Därför försökte jag en gång till med avloppsrensaren och det blev faktiskt mycket bättre flöde efter det. Får se om det håller i sig, annars tar jag en blöt vetex med grip eller silikonspray nästa gång!
Klicka här för att svara