Hej finns det nå bra sätt att ta bort plastfärg från fasadpanelen den är fräs under färgen En röd fasadpanel med plastfärg, gräsmatta med en skottkärra och ett glasbord med en ölburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Röd fasadpanel med trästruktur och fönster, delvis skuggad, med trästolpe lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrapa bort det som sitter löst och sedan måla med samma typ av färg. Det är bra att tvätta ytan också. En hel del av smuts och påväxt kan man få bort med högtryckstvätt.

• Gilla
mk1
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Skrapa bort det som sitter löst och sedan måla med samma typ av färg. Det är bra att tvätta ytan också. En hel del av smuts och påväxt kan man få bort med högtryckstvätt.
Vill få bort all färg så jag kan byta färg sort typ lasyr

Det krävs nog några flak av 7,3%-öl för att få bort all färg. Skulle tro att det är omöjligt/orimligt.

• Gilla
mk1 och 2 till
  • Laddar…
M mk1 skrev:
Vill få bort all färg så jag kan byta färg sort typ lasyr
Då skulle jag rekommendera kofot.

• Gilla
mk1 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Då skulle jag rekommendera kofot.
Långsidan på huset skulle nog kunna panelas om utanpå den befintliga panelen, på tillbygget/vinkeln/ garaget? är nog @useless metoden den rimligaste

• Gilla
mk1
  • Laddar…
Det är möjligt att blästra bort färg från träväggar. Men jag är inte säker på att det är lämpligt som "gör det själv"-projekt. Min primära lösning skulle vara att acceptera färgtypen. Panelen ser ju ut att vara i bra skick. Men om det måste bort så är det nog att byta panelen som gäller.

• Gilla
mk1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.