Jag funderar på att anlägga någon form av brunn eller cistern för att ta tillvara regnvatten från garagetaket. Det kommer även vara tillflöde från en tomtdränering som ger ett par ~1 kubik i veckan. Överskott kan ledas ut i ett dike vid tomtgräns.

Givetvis kan man satsa på cementringar, men det är så osmidiga att transportera och jobba med, så frågan är om någon har tips på någon lösning i plast som kan svälja 1.5-2 kubik? Jag vill helst undvika att gräva djupare än 1.5-2m ner, så cisternen behöver ha en diameter på minst 1m.

Tanken är att koppla till en dränkbar pump och använda vattnet för bevattning av häckar och planteringar.

PS: Efter sökningar på forumet hittade jag en del platsbrunnar men bara med mindre diameter, typ 400-600mm. DS

MathiasS skrev:
[länk]
Precis något sådant jag söker. Någon som känner till ett företag som säljer sådana tankar?

Bifogar bilden från blocket annonsen (annonsen lär försvinna inom kort).

• 4360742774.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det verkligen ingen som känner till något företag som säljer sådana här behållare i Sverige?

Tack för tipset. Fast dessa tankar kanske är overkill för att samla in vatten då de är livsmedelsgodkända så priset blir ganska stort. 9300 SEK + moms och frakt för en tank på 2.5 kubik.

Någon som har förslag på andra företag?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.