Jag håller på att ta bort ett gammalt och trasigt parkettgolv och ska lägga golvspånskivor (byggelit contifloor v20) istället. För att jag ska kunna limma skivorna mot reglarna i golvet måste jag ta bort plasten som ligger ovanpå isoleringen och reglarna (se bild). Ska jag sedan lägga en ny plast ovanpå golvspånet? Jag kommer att ha ett klickgolv sedan och det ska ju ha sin egen plast..

Rummet står på ett betongbjälklag och har en torr källare under sig.

Ni som vet hur man ska göra, kan ni förklara? (ge gärna en länk till nån seriös hemsida så man kan sålla bort tyckarna från de som vet ;) )

IMG_20120922_143624.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du kan väl antingen skruva golvspånet i reglarna alternativt plasta om isoleringen varje fack för sig och skjuta fast plasten på varje regels bredsida. CC på reglarna ser ju ut att vara ganska litet, så att skruva och limma skivorna i varandra borde ju räcka tänker jag. Lycka till!

Kreacon skrev:
Du kan väl antingen skruva golvspånet i reglarna alternativt plasta om isoleringen varje fack för sig och skjuta fast plasten på varje regels bredsida. CC på reglarna ser ju ut att vara ganska litet, så att skruva och limma skivorna i varandra borde ju räcka tänker jag. Lycka till!
Cc är 55cm. Jag har också funderat på lösningen du föreslagit. Den är kanske inte så dum.

Är det någon annan som gjort samma sak eller tycker att det är en din idé?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.