Lånar tråden, hoppas ok!

Vi ska återställa ett vindbjälklag efter en lagning av en takstol. Det var från början innertak - skiva - undertak - spån och torvisolering och tillsist ett golv av råspont på den oinredda kalla vinden. Nu innan vi återställer, bör vi sätta plast under vindsbjälklaget då?

Det är inte plast någonstans mellan boyta och vind, halva huset har plast i yttervägg. Vinden är idag till hälften isolerad med spån och torv och till hälften med isolering (nån äldre variant) direkt på innertaket. Huset används sporadiskt på vintern men är konstant uppvärmt till 12°, fram till förra året var det helt kallställt på vintern.

Tack!
 
Jag skulle sätta plast, utan tvekan.
 
  • Gilla
Norktork
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.