1 506 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Plast bakom fuktspärr
Jag håller på att bygga ett Västkuststugan-hus. När jag träffade entreprenören som skall bygga badrummet igår reagerade han på att det stack fram plast bakom våtrumsgipsen på väggelementen i badrummet. Han påstod, vilket låter logiskt, att det skulle stänga in ev fukt mellan fuktspärrarna. Västkuststugan påstår att det inte är så och att GARBO rekommenderar att det skall vara dubbla lager.
Finns det någon som vet hur det skall vara och helst kan bifoga en källa.
Tack på förhand
//N
Finns det någon som vet hur det skall vara och helst kan bifoga en källa.
Tack på förhand
//N
Det gör inget att plasten är där eftersom den senaste tätskickts duken ex. från höganäs är tätare än de gamla systemen. Det är därför det här med våtrumsskivor är överreklamerat. Ett dumt påhitt bara för att hitta på någonting nytt ingenting annat. Den enda funktionen skivorna har är att fördröja vattenskadan. Anledningen till fuktskador i badrum beror inte på gipsskivorna utan endast på dåligt utfört arb. och tätskickt som inte håller måttet. Efter över 20 års erfarenhet så har jag sett det mesta och sen får alla så kallade experter tycka vad de vill för de flesta sitter bakom skrivborden och har ingen aning om verkligheten.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Naturligtvis finns det inga krav på det eftersom BBV endast befattar att våtutrymmet ska vara tätt...nino skrev:
Dock tycker jag det är att rekommendera att undvika dubbelplast eftersom det aldrig är bra att bygga in saker mellan två plastlager faktiskt.
Klicka här för att svara