Hej,

Jag är ny här men tänker jag gör ett försök.
Vi står i startgroparna för att bygga nytt hus men velar fortfarande en del med planritningen.

Tänkte se om här är någon kunnig som kan syna ritningarna till oss? Särskilt om där är saker vi har missat eller inte tänkt på.

All form av kritik och feedback välkomnas.

Vi är 4 personer i hushållet, det är väg i syd och väst. Grannar till Norr och öst.

Tomten är cirka 670kvm

Vi planerar att bygga pool men inte i första skedet.

• Screenshot_20260904-075858.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Screenshot_20260904-075919 (1).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg upp själva bilderna istället för otydliga screenshots där halva bilden är svart.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
useless useless skrev:
Lägg upp själva bilderna istället för otydliga screenshots där halva bilden är svart.
Det är bygglovsritningar och vill inte ha med personlig information, dom såg inte så suddiga ut när jag zoomade in men kan ju ha med vilken telefon/dator man har.

Men du kan inte alls se väggar och dylikt?

Bazinen Bazinen skrev:
Hej,

Jag är ny här men tänker jag gör ett försök.
Vi står i startgroparna för att bygga nytt hus men velar fortfarande en del med planritningen.

Tänkte se om här är någon kunnig som kan syna ritningarna till oss? Särskilt om där är saker vi har missat eller inte tänkt på.

All form av kritik och feedback välkomnas.

Vi är 4 personer i hushållet, det är väg i syd och väst. Grannar till Norr och öst.

Tomten är cirka 670kvm

Vi planerar att bygga pool men inte i första skedet.
Hej

VS samlat geografiskt i nordväst vilket är bra. Kanske går att slimma ytterligare genom att flytta badrum övre plan till ovan tvättstugan? Men då kommer sovrummet dikt an varann vilket man kanske vill undvika.

Undvik dom här stegningarna i fasaden på bottenplan. Känns inte som dom tillför något.
Vardagsrummet ser smalt och svårmöblerat ut, kan eventuellt hjälpas upp något av ovanstående punkt. Ska det inte finnas någon dörr ut från vardagsrumsdelen? Antaget att det är fullhöga fönster och sydvästläge så kan det vara lämpligt att kunna öppna upp lite.
Det är väldigt många kvadrat (12?) mellan matplats och köksö som bara har funktionen "korridor". Det tycker jag är slösigt och borde gå att disponera om på något sätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.