Hej alla goa forum medlemmar,

Vi haaller paa att planerar vaarat nya kök och har kommit fram till ett förslag (Se bilden) som tydligen ska vara välplanerat och bra. Problemet är att lösningen är saaaa traakig. Jag tycker inte att det är kul att staa vänd mot alla när man kockar mat och i detta fall även när man staar och skär/hackar. Gaar det göra naagot roligare, kan man ha naagon typ av köksö, kan man flytta ut spisen fraan den väggen?

Jag vet att kvalitén paa bilden inte är saa bra men jag hoppas det gaar att se.

TACKSAM för alla idéer!

Sunemangs
 
  • Kök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det kan vara svårt med fläkten över spisen och det lilla fönstret alldeles bredvid.
Annars är det väl som sagt en rätt klassis lösning som ni har gjort.
Vi har liknande, men har diskbänken i bardiskdelen och det är vi väldigt nöjda med.

Bottenvaning_2008-06-03.jpg
 
Hej pinebar,

Tack för ditt svar. Faar jag fraaga om det inte känns "instängd" i hörnet där tvätthon är placerad eller upplever ni det som om det är gott om utrymme. En klar plus är att diskmaskinen hamnar "längst ut paa en bänkskiva".

Sunemangs
 
Jo, det blir lite trångt om man är två och en står och jobbar på bänken och en i diskhon.
Men det finns ju en stor arbetsbänk mitt emot diskbänken också. Och när man är ensam är det perfekt där i hörnet.
 
Milkshaken
Nu hade vi precis splirrans nytt kök när vi flyttade in för exakt 4 år sen... Ingen köksÖ.... men det kan jag lova att det kommer det bli om några år när jag kastar ut detta polska ek-kök som är byggt..... KöksÖ med både spis, stekbord, fritör, huggkubb och en stor blank fin spiskåpa..... En större stämningshöjare får man nog leta efter i ett kök...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.