Någon som har synpunkter på den här lösningen. Har ritat och ritat och gjort om planlösningen men nu känns de bra. Fått plats med tvättställ, wc, dusch samt tvättplats. Tror ni ett tvättställ med måtten 75X50cm blir för stor i detta badrum?

• bild-2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. kikade lite på din planlösning, men tror att det är något fel i måttsättningen, tvättmaskinen är 60cm alltså 4 rutor, helt rätt, men duschen är 90cm men 5 rutor och då blir det bara 75 cm, proportionerna är svåra att se om man inte är korekt i skalan,kan du inte göra en ny ritning med de rätta måtten, varje ruta 15x15cm,hoppas du förstår vad jag menar,ha en bra vecka.

Ja duschen är fel. Men 1 m finns ju mot tvättmaskinen.
Vad skall det vara för duschvägg/dörrar/annat?

Hej!

Ja helt skalenlig blev det tyvärr inte ;) Duschdörrarna går att vika in mot väggen när de inte används. Gjort en till lösning som ni kan se nedan. Då får jag plats med en liten klädkammare med, då har jag tvättmaskinen där istället för i badrummet.

Alt. 2

• bild-20.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
måste du ha ingång till din tvättrum genom sovrum? mer praktiskt att kunna nå tvätt från mindre "privat sida :).
prova med att flytta runt på det hela dvs toan där det är dusch, dusch där det är handfat och handfat på toans plats.
man sliper se toan bara man öppnar dörren. Dusch kan man ersätta med badkar om man vill ha den möjligheten i framtiden utan att riva upp hela rummet. Mindre handfat kommod blir billigare :)
gaia

Gaia: Är det första planlösningen du menar? Tyvärr kan jag inte ha några andra ingångar då det är en lägenhet. Den sista lösningen kan man ha separat bad och tvätt.

ja, den sista lösningen med separat tvättrum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.