6 173 läst ·
58 svar
6k läst
58 svar
Planlösning badrum hjääääälp!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Hur högt är det till tak? Finns det någon möjlighet att sätta TT på TM?Sebbemannnen skrev:
När vi renoverade badrummen skulle vi ha bubbel, följde med trenden ända till vi kom på att vi inte gillar bubbelbad, dessutom är det jobbigare att städa.
Redigerat:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Sett från ingången: Jag skull välja ett vanlig typ Gustavsberg badkar med duschplats och med gaveln mot ingången till höger. Tvättmaskin och torktumlare skulle jag sätta i längst fram i högra hörnet. Mellan badkar och tvätthörnan skulle jag sätta en bänk för förvaring av handdukar och dyligt, du behöver plats för tvättkorgen också.
På vänstra sidan får du både plats med både 90 cm kommoden och toalettstolen. Så separat dusch behövs inte tycker jag när du skall få plats med så mycket annat. Skönt med lite space också.
Redigerat:
De är 240 cm till tak så de bör väll räcka tycker man 
Mvh
Mvh
De är ju nu jag har chansen att inreda badrummet precis som jag vill och då vill man ju ha med allt tyvär
haha men visst man får väll göra en kompromiss om de inte funkar .
vad tror ni om den planlösningen tro ??
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vad tror ni om den planlösningen tro ??
Mvh
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Ja, skall du ha med allt, ja då tycker jag att det är en vettig lösning. Lite långt till badhanddukarna bara, runda TT och TM. Det finns kanse plats på den andra väggen mellan dusch och fönstret?Sebbemannnen skrev:
Redigerat:
haha så lång är jag inte
ska kolla lite olika alternativ , ev om de finns något fint rektangulärt bubbelbad , de kanske hade funkat bättre ?
Mvh
Mvh
Tror de hade blivit snyggt om man har ett rektangulärt bubbelkar till höger emot väggen så har man ju plats med en tvättkorg modell large.
Mvh
Mvh
Om du inte absolut vill ha ett hörnbadkar så kanske den kan placeras så här istället. Om det inte blir för trångt vid dörröppningen vill säga (jag har ingen aning om hur stora badkar är). Skulle även kunna vara fint att bygga en nisch för duschen så att en eventuell glasdörr inte tar i tvättmaskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Så skulle inte jag ha gjortApollonia skrev:Om du inte absolut vill ha ett hörnbadkar så kanske den kan placeras så här istället. Om det inte blir för trångt vid dörröppningen vill säga (jag har ingen aning om hur stora badkar är). Skulle även kunna vara fint att bygga en nisch för duschen så att en eventuell glasdörr inte tar i tvättmaskinen.
[bild]
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Smaken är delad jag tycker att blir för uppstaplat, det gäller ju att vända och vrida på olika möjligheter det är ju något som man skall leva länge med. Själva har vi gjort 3 badrum och det tog i stort sett 1 år innan allt var på plats. Lättast är om man klipper ut papper alt. Tejpar upp i samma storlek som produkter är till ytan. En skiss i all ära är bra men det blir mer verklig rumsuppfattning om man markerar ytorna. Att man tänker på vilka skåp, tt, tm som skall öppnas att det finns plats. Det skall ju även kännas rätt och hemtrevlig och det är ju upp till var och en vad som känns rätt. Ibland får man omvärdera, ta bort, lägg till. Man skall möblera ett bad(rum) snyggt och funktionellt, det är en svår balans speciellt på en begränsad yta.Apollonia skrev: