Hej alla!
Jag har lagt upp några planlösningar tidigare och fått mycket bra feedback. Nu har vi fått en arkitekt att rita upp huset och vi har fått en skiss, nu skulle jag vilja ha feedback på den ifall vi missat något.
Några saker värda att nämnas:
- Huset är ca 200kvm + 50kvm garage
- Solen pekar mot garaget 13.00 och går mot baksidan så vi har kvällssol. Vi funderar på om vi ska spegelvända det om det finns en fördel att få in sol via köket, synpunkter?
- Tvättstugan kommer vi troligtvis ha i förrådet på övervåningen (vi vet att man måste förbereda för tvättstuga på plan 1 ändå).
- Vi funderar på uterum men vet inte riktigt var vi ska placera det.
Hoppas ni har några roliga synpunkter som hjälper oss!
Mvh E
Jag har lagt upp några planlösningar tidigare och fått mycket bra feedback. Nu har vi fått en arkitekt att rita upp huset och vi har fått en skiss, nu skulle jag vilja ha feedback på den ifall vi missat något.
Några saker värda att nämnas:
- Huset är ca 200kvm + 50kvm garage
- Solen pekar mot garaget 13.00 och går mot baksidan så vi har kvällssol. Vi funderar på om vi ska spegelvända det om det finns en fördel att få in sol via köket, synpunkter?
- Tvättstugan kommer vi troligtvis ha i förrådet på övervåningen (vi vet att man måste förbereda för tvättstuga på plan 1 ändå).
- Vi funderar på uterum men vet inte riktigt var vi ska placera det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas ni har några roliga synpunkter som hjälper oss!
Mvh E
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 070 inlägg
Jag har lite svårt att förstå vad väderstrecken är men vintertid är det ju värt en hel del att få in södersolen i de allmänna utrymmena för att det inte ska kännas så mörkt.E ek87 skrev:
Klädkammaren till stora sovrummet känns smal och riskerar att kännas trång om man har 60 cm djup klädförvaring längs långväggen, alltså ont om plats när man har dragit ut några lådor eller ska lyfta ner något som hänger på galge, och det borde gå att flytta väggen närmare sängen. Eller så missbedömer jag storleken på klädkammaren.
Tänk efter noga hur allrummet där uppe ska möbleras för just nu ser det ju knepigt att använda balkongdörren när soffan står framför den.
Barnsovrum blir ofta svårmöblerade när de har flera fönster. Rita ut hur de ska möbleras utan att fönster hamnar ovanför sängen, bakom bokhylla etc.
Sovrum med fönster i söder och väster blir varma sommartid så att det blir svårt att sova där.
Det låter en del från centrifug och torktumlare så det kan vara en nackdel om de är bredvid ett barnsovrum om man behöver tvätta/torka när barnet ska sova.
Det blir inte särskilt mycket ljus som kommer in genom fönster som är några m in under en balkong, dvs. rummet blir mörkare.
Hur är det tänkt med sko- och klädförvaring i hallen?
Det ser ut som väldigt lite förvaring i köket. Tänk på att konserver, pasta, ris, socker, salt, kryddor, kaffe, bröd, porslin, glas, ugnsformar, småel osv. tar mycket plats.
Klicka här för att svara