P
Några smarta tankar och idéer kring denna tilltänkta planlösning? Oklart om det blir en trappa och övervåning eller ej. Oklart värmesystem, därav LVVP + FLVP.
Har funderat på om jag borde förbereda en yta för en till toa, men lite oklart vart den skulle passa in isf. Groventén och toan blir väldigt små om man sätter den i det hörnet.
150 kvm BYA, ~128 kvm BOA

• Planlösning för hus med tre sovrum, badrum, kontor och öppet TV-/sällskapsrum, samt diskussion om möjlig trappa och värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en planlösning som visar ett sovrum, groventré och toalett, markerat med mått och förkortningar för värmesystem.
Du kan göra toaletten mindre. Ge 1200+600 till groventre resten toa. Sätt tt tm på väggen mot sovrum och dörr till wc från groventre. Detta om ni inte har ovanliga skäl (jordbruk) att ha större groventre/tvätt. Behövs yta kan wc göras ännu mindre, tänk wc bås.

Beroende på omgivning skulle jag också spegla huvudsovrum/badrum/kontor. Onödigt med fönster åt två håll i så litet rum som kontoret. Beror lite på vad man gillar i sovrum dock. Är mörker prio så funkar det som det är. Lite varning att ha huvudbadrum från entre då det drar in mycket smuts.

Stora sovrummet och själva köksdelen ser väl tilltaget ut, i övrigt skulle jag säga att alla ytor är för små tyvärr. Hallen är alldeles för smal för att vara praktisk. I tvättstugan får du inte plats med allt som det ser ut, du bör ju även få in en vask och någonstans att hänga tvätt. Det är alldeles för trångt runt matplatsen och knappt någon yta i övrigt indet utrymmet om man vill ha soffa där också. Eftersom jag tolkar som att ni är bundna till max 150 kvm bya skulle jag fundera på att bygga ut ovanvåningen direkt och placera något av utrymmena där.
Planritning av hus med markerade sovrum, kök, hall och tvättstuga med noterade mått och layout.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Posselosse skrev:
Några smarta tankar och idéer kring denna tilltänkta planlösning? Oklart om det blir en trappa och övervåning eller ej. Oklart värmesystem, därav LVVP + FLVP.
Har funderat på om jag borde förbereda en yta för en till toa, men lite oklart vart den skulle passa in isf. Groventén och toan blir väldigt små om man sätter den i det hörnet.
150 kvm BYA, ~128 kvm BOA
Är köket tänkt att vara kök och vardagsrum? I så fall är det för litet.

Många dörrar i tvrummet som gör det svårmöblerat.

• Gilla
Posselosse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.