När jag kom ner till sommarstugan upptäkte jag att mina "trevliga" grannar snott min havsutsikt med berlinmursliknande plank. Planket går 90 grader ut från deras hus och ligger långt inne på deras tomt . Stugan finns i Kristandstads kommun och är kustnära. Svälja och hoppas på att det välter vid nästa storm eller hänvisa till något bra lagrum ?
 
RoTe
Hör med din kommun hur höga plank man får bygga utan bygglov?
 
Normalt sett får du väl bygga 1,8 högt och 3m ut från huset. Men kolla hur det ser ut i just din kommun.
 
Förklara för dem hur du känner, det kanske räcker om de sänker det 20-30cm?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.