Spontanköpte nämnda planhyvel igår, nedsatt 50%
Betalade typ 2800:- kollat efter en hyvel ett tag men mest letat begagnat, har ingen hets på att skaffa en även om det finns planer där den behövs framåt våren, inte gjort min research helt enkelt. Slog till lockad av 50%-lappen och att jag var på plats.
Kommer inte köra någon avancerad användning och troligen inte särskilt mycket om det inte skulle visa sig att det är fantastiskt kul såklart.

Så nu frågan, eller tipset, vilket som

Ska man behålla den? duger den helt enkelt, utan krav på enorm precision.
Eller kommer man slita sitt hår och ångra sig?
Det går ju att lämna tillbaka annars vet jag nog någon som är intresserad om jag inte tänker behålla den.
Eller är det ett klipp och ett fynd så man ska åka tillbaka och köpa en till honom också, fanns ju ytterligare 2 kvar igår.

Davidbagare
Ja det var högt och lågt, det är väl en kvalitetsgrej när en kommentar är "mitt nya favoritverktyg" och nästa säger "sämsta dynga jag varit med om" :D
11 bra och 7 dåliga, min känsla är väl att missnöjda kunder är mer motiverade att lämna en recension än nöjda.
Jag får väl plocka upp den och chansa helt enkelt, kanske göra min egen recension sedan. Ingen minns en fegis!

• Gilla
Davidbagare och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Menar du Rap1500g? Ingen egen erfarenhet, men här kan du lösa lite recensioner av användare. Kolla de negativa så får du en bild av vad användarna är lite mer kritiska till:
[länk]

(Blev tvåa på den ;)
Såklart jag menade, ändrade nu.

Såhär halvåret senare, var den något att ha? Jula säljer den för 5000 nu och måste säga att det kliar lite i fingrarna...

Jo men det måste jag väl ändå tycka den varit. Den har ju inte fått slita ont men en 200lpm har minst gått igenom troligen betydligt mer, fin yta och inget problem med "snipe". Sedan har jag inte behövt helt på 100-delen exakt tjocklek så hur den håller sig där har jag inte kollat direkt men har inte märkt av att den skulle vandra.
Lite störigt är att jag vill höja cuttern på ett håll och sänka på andra såklart men den går tvärt om, tror inte jag gjort rätt en enda gång från början men det är väl jag som är lite slö i huvudet.

Har kört mest ute då jag inte har någon vettig spånsug, visst kan köra större dammsugare (men har inte testat) helt utan utsug kan den bygga upp med skräp iaf så det får man ha koll på och peta ut, men suger man är det säkert inget problem.

Kort sagt är jag mycket nöjd till det jag ska ha den till, men är man känslig kan man säkert tycka vissa delar är lite plastiga osv. Är väl därför det finns betydligt dyrare att köpa

• Gilla
  • Älska
Hep och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.