Svått Svårt att få en helhet när man bara ser entrén. Hur blir det med korridoren om dörren är uppåt?
Kanske kan ni skippa dörren till klk och bara ha skjutdörr/drapperi/valv. Jag tror att det skulle kännas trängre utan den år entrehållet samtidigt som man inte vill ha en dörr i huvudet.
Edit: Ytterligare en sak som rör till det är att hela partiet verkar ha blivit ett par meter bredare i den andra skissen. På bekostnad av vad?