Hej på er! Vi håller på att sätta plywood på ena väggen i badrummet - men har blivit lite oense om hur vi ska få det bra.

Väggen vi pratar om 2275mm, och på den ska det rymmas en kommod på 800mm, ett vägg-högskåp på 400mm och sedan en handdukstork på 330mm.
Någonstans längs samma vägg vill jag ju det ska få plats för handdukar till tvättstället också....

Se bilden nedan. Ingången till badrummet är "till vänster" så att säga.

Layoutskiss av badrum med en silhuett av en person, kommod, högskåp och handdukstork placerade på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Vad som är för trångt kan ju bara ni som ska bo där avgöra. Eftersom jag själv vill ha in så mycket som möjligt i mitt lilla badrum så drar jag ner på alla mellanrum mellan de olika sakerna och försöker dubbelutnyttja ytan, dvs. väljer spegelskåp i stället för spegel och låter man bli högskåpet kan man i stället få plats med 100 cm kommod eller kanske tom. 120 cm plus spegelskåp så behöver man inte längre ett högskåp för förvaring. Men frånsett det så finns det väl ingen anledning att ha så stort mellanrum mellan högskåpet och handdukstorken och flyttar du högskåpet åt höger så finns det ju gott om plats för några krokar mellan det och kommoden.

Sen föreslår jag att du ritar upp badrummet i något planeringsprogram så att det går att se rummet i 3D så du ser hur det ser ut mer på riktigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.