Att ha eller inte ha poppel ;)
Ringbarkning är ett bra sätt att bli av med oönskade träd OCH deras alla rotskött.
Skär av en band av barken runt en trädstam och vänta en säsong. Långsammare än motorsågen men 100% effektivt mot rotskött ;D
gaia
 
ylven skrev:
"Och vad gör det för skada på en 6500m2 tomt  
undrar gaia "

(Vet inte hur man gör de snygga citaten)
Man trycker på "Citera" uppe till höger och fortsätter som ett vanligt svars-inlägg. :)
 
Om jag hade stor tomt skulle jag förutom vildäng (som tipsats om tidigare) troligen plantera lupiner mellan gräsmattan och 'ängen'. Underbart vackra och sprider sig som värsta ogräset!   ;D
 
syrener skulle jag rekomendera.

den går att beskära bra så dem aldrig blir för stora utan man kan för alltid ha dem i lagon "dekor-storlek"
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.