I nuläget ser det ut såhär i 30-tals köket, allt utanpåliggande.

En 10a grupp för  två taklampor och ett vägguttag där vi kör micro & kaffebryggare idag.

En 10a grupp för  Kylskåp/köksfläkt/diskbänksbelysning/700w oljeelement

Spisen går på trefas (3 x 10a)

En 10a grupp för diskmaskinen (220v).

Nu ska vi riva ut hela köket, elementet ska bort då det blir vattenburen golvvärme. I övrigt samma apparater. Några idéer på hur elen borde göras om?
 
Ok! kanske bäst att helt enkelt ha det så.
 
Benno. skrev:
I stort sett en säkring per uttag eftersom de flesta apparater man pluggar in i köket är höga effektförbrukare var för sig. Det är trist att inte kunna köra två förbrukare samtidigt.
Håller med. En 10A säkring per uttag. Räkna efter hur många stora hushållsapparater du har och sätt in lika många 10A-säkringar i centralen och lika många VP-rör till köket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.