Finns det några generella regler/tumregeler för var tar in avlopp/vatten i en diskbänk?

Typ måste avlopp sitta exakt i mitten av skåpet och med ett visst avstånd från bakkant eller är det ok med fantasifulla lösningar? Jag kan enkelt justera vart jag tar in rören i djupled men nitt liv skulle bli mycket enklare om det var ok att sätta både vatten och avlopp mer åt sidan än i centrum.
 
Finns ingen anledning att ha det i mitten. Men tänk på hur placeringen fungerar med inredning i skåpet. Typ vilken typ av sopsoretringsställ som passar osv.
 
Redigerat:
Tack,

Misstänkte att så var fallet men ville få det verifierat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.