Snailman
Lutar åt att sätta dem bakom micron, i övre hörnen sitter vinklarna för att skruva fast skåpet, så får kompromissa. Vill om möjligt behålla de kontakter som eventuellt finns monterade på ugn och Micro.
 
Eftersom man sätter enkla uttag i dosan så bygger inte uttagen mer om man använder vanliga apparatdosor.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Snailman
Sitter ett par dosor bakom micron nu, den ena med 20slang
 
Purre
elmont skrev:
Eftersom man sätter enkla uttag i dosan så bygger inte uttagen mer om man använder vanliga apparatdosor.
Min tanke var att sätta dubbeluttag då borde ugn och mikro ansluts med stickkontakt idag.
 
Snailman
Jag vill inte ha samma grupp på ugn och Micro = enklast med två dosor.
 
Som sagt krävs det 16A till ugnen och 10A till micron. Alltså kan man inte sätta ett 2-vägsuttag utan det krävs två 1-vägsuttag.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Som sagt krävs det 16A till ugnen och 10A till micron. Alltså kan man inte sätta ett 2-vägsuttag utan det krävs två 1-vägsuttag.

//Patrik
Jag har en ugn och en kombi ugn/micro i högskåp från IKEA.

Båda är avsäkrade 16A vardera och är anslutna på enskilda grupper.

Anslutning med vanlig kontakt och uttagen sitter i skåpet ovan micron...
 
Snailman
Mitt skåp är halvhögt och slutar iom micron och platsen för micron är 40cm och inte 60cm som för ugnen. Så någon kombiugn kan nog ej monteras i mitt skåp.

Men det är bra om andra än mig kan ha nytta av tråden :)
 
sätt det bakom micron antingen 2 dosor eller 1 dosa och uttag med delad brunn. Om de nu inte skulle få plats bakom micron går de ju gå med kabel bakom micron syns ju inte och sätta uttagen på lämpligt ställe när du fått micron och kan mäta vart uttagen får plats!
 
Med delad brunn ska man ha samma grupp i bägge brunnarna och då kan man lika gärna sätta ett vanligt dubbelt.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Snailman
På gång med nästa skåp nu, det är två meter högt och har en 40 lucka överst, under den 40 micro och 60 ugn, sen 20 låda och en 40 låda underst.

Sätter två uttag överst i hörnen bakom micron, det ena med 1,5 kvadrat och det andra för ugnen med 2,5 kvadrat.
 
Måste inte uttaget sitta så att man kan dra ut sladden utan att ta bort maskinen?
 
Snailman Snailman skrev:
Sätter två uttag överst i hörnen bakom micron, det ena med 1,5 kvadrat och det andra för ugnen med 2,5 kvadrat.
Det är helt enligt standarden. Kan ev vara med uppmärkning av dessa uttag så att man förstår vad de är avsedda för och vilken grupp som matar så att ingen kastar om stickpropparna efter städning etc.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.