Undrar om någon kan ge ett tips på var i fritidshuset jag ska placera kaminen?
Fakta.
1,5 plan.
bottenplatta 60 kvm, i princip helt öppen planlösning.
Två sovrum på ovanvåning med trappa i mitten.
Min lösning var att sätta kaminen på en yttervägg för att slippa gå igenom både tak och mellanbjälklag, vad tror ni om detta.
alltså skorstenen på utsidan.
andra förslag är mitt i huset på bottenplan, ser säkert bättre ut men mycket merjobb.
kom med tankar om ni har några
mvh nicke