16 804 läst ·
11 svar
17k läst
11 svar
Placering golvbrunn 90x90 dusch
Fortsätter på en gammal tråd. Fler som har åsikter om det här? Jag håller på att bygga ett nytt hus och kommer ha en 90x90 dusch i det stora badrummet. Spontant känns mitt i duschen vettigt om man kör en traditionell golvbrunn?
Hejleby skrev:
Letar efter någon som satt sitt avlopp i framkanten av duschen. Ska göra ny dusch men befintligt avlopp hamnar där man går in..... var sitter ditt avlopp och hur har det fungerat?
Hälsningar
Eva
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 216 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 216 inlägg
Det finns några nackdelar som att en duschdörr då inte kommer att sluta tätt mot golvet, dvs. vatten rinner lätt utanför duschen och det nog blir mer lutning på golvet utanför duschen, vilket är obekvämt om man står där och ökar risken för fall, och kan vara svårt att få ihop fallet med kraven i branschreglerna.E Eva-Gerd skrev:
Tror jag förstår hur du menar. Tack.BirgitS skrev:
Det finns några nackdelar som att en duschdörr då inte kommer att sluta tätt mot golvet, dvs. vatten rinner lätt utanför duschen och det nog blir mer lutning på golvet utanför duschen, vilket är obekvämt om man står där och ökar risken för fall, och kan vara svårt att få ihop fallet med kraven i branschreglerna.
Fungerar utmärkt, sitter som jag skrev i framkant, ca 90 cm från väggen med blandareE Eva-Gerd skrev:
Klicka här för att svara