Var sätter man golvbrunnen, mitt i eller?

L
Var du vill men min 20 cm från vägg , har satt min 25cm från vägg rakt fram , då står man inte på den vid dusch , sedan fall i vanlig ordning mot den

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tycker man skall ha den mitt i, då står man inte i en lutning.

• Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Hörnbrunn är bra, enklare att göra fall.

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
L
Inte helt fel bara 20X20 cm från vägg , blir lite långt fall bara , men i övrigt OK

Fortsätter på en gammal tråd. Fler som har åsikter om det här? Jag håller på att bygga ett nytt hus och kommer ha en 90x90 dusch i det stora badrummet. Spontant känns mitt i duschen vettigt om man kör en traditionell golvbrunn?

BirgitS
Jag föredrar att inte ha golvbrunnen mitt i för då slipper man stå på den.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jag har satt brunnen i framkant av duschen för att få bra avrinning av resten av badrummet. Nu är jag lite lat så jag spolar ofta av golvet..

leby leby skrev:
Jag har satt brunnen i framkant av duschen för att få bra avrinning av resten av badrummet. Nu är jag lite lat så jag spolar ofta av golvet..
Hej
Letar efter någon som satt sitt avlopp i framkanten av duschen. Ska göra ny dusch men befintligt avlopp hamnar där man går in..... var sitter ditt avlopp och hur har det fungerat?
Hälsningar
Eva

BirgitS
E Eva-Gerd skrev:
Hej
Letar efter någon som satt sitt avlopp i framkanten av duschen. Ska göra ny dusch men befintligt avlopp hamnar där man går in..... var sitter ditt avlopp och hur har det fungerat?
Hälsningar
Eva
Det finns några nackdelar som att en duschdörr då inte kommer att sluta tätt mot golvet, dvs. vatten rinner lätt utanför duschen och det nog blir mer lutning på golvet utanför duschen, vilket är obekvämt om man står där och ökar risken för fall, och kan vara svårt att få ihop fallet med kraven i branschreglerna.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns några nackdelar som att en duschdörr då inte kommer att sluta tätt mot golvet, dvs. vatten rinner lätt utanför duschen och det nog blir mer lutning på golvet utanför duschen, vilket är obekvämt om man står där och ökar risken för fall, och kan vara svårt att få ihop fallet med kraven i branschreglerna.
Tror jag förstår hur du menar. Tack.

E Eva-Gerd skrev:
Hej
Hälsningar
Eva
Fungerar utmärkt, sitter som jag skrev i framkant, ca 90 cm från väggen med blandare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.