Jag har lite funderingar kring hur man ska göra med väggpalacering i allrumet på övervåningen. Det är en 1.5-plansvilla med 38 graders takvinkel. Vi kommer att ta bort 2 takstolar vilket gör bredden på takkupan runt 3.60 meter. Problemet är utrymmet där övergången från takkupa med full takhöjd till snedtaket. Det blir liksom ett dött utrymme där. Så frågan är om man ska låta väggarna placeras efter takkupan vilket gör att allrummet blir max 3.60m brett. Det gör att det lilla sovrummet blir längre, ca 4.5 meter. Då slipper man helt de konstiga utrymmena.
Alternativet är att dra in den väggen en takstol vilket för allrummet 1.20m längre, men dock med det svårmöblerade utrymmet vid snedtaket. Det känns lite som att båda lösningarna har nackdelar vilket är svårt att komma ifrån.
Tanken är att soffan kommer att stå mot väggen mot KLK i det stora sovrummet och att det ska sitta en TV på väggen mitt emot mot det lilla sovrummet.

Hoppas ni förstår hur jag tänker.
Jag lade upp två exempelbilder på det utrymmet jag menar. Tänk på att bilderna är på andra hus med andra mått så de kanske inte stämmer med mått och liknande. Jag har tagit bilderna från hemnet och skulle någon misstycka att jag lagt upp dom bilderna här tar jag givetvis bort dom.

• planlösningtomalt1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • planlösningtomalt2.jpg
    Skapa konto
  • exempelbild.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.