7 156 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Placering av innedel - Luft/Luft VP
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Det är snarare Fujitsu 14LTCN som ska ses som en "ersättare" till Nocria effektmässigt.
LECAN modellerna är lite klenare, LECAN är en ny modell så det finns nog inte så mycket synpunkter om denna då dessa än så länge bara har snurrat i varmt väder.
Fujitsu brukar man mata till innerdelen men tex Mitsubishi och Panasonic matas som regel till utedelen så det skiljer mellan märken och modeller.
Spelar inte så stor roll förutom att man kanske får dra kabel ett par meter extra
LECAN modellerna är lite klenare, LECAN är en ny modell så det finns nog inte så mycket synpunkter om denna då dessa än så länge bara har snurrat i varmt väder.
Fujitsu brukar man mata till innerdelen men tex Mitsubishi och Panasonic matas som regel till utedelen så det skiljer mellan märken och modeller.
Spelar inte så stor roll förutom att man kanske får dra kabel ett par meter extra
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Sen en annan fundering; inkoppling elektriskt så tolkar jag det som vanligast att utedelen kopplas in och innedelen får sin matning via utedelen. Är det korrekt (t.ex. för LECAN)?
Vad jag förstår kan man göra vilket som.
I min värld känns det bättre att ha inkopplingen med strömbrytare inomhus.
Där ingen utanför kan slå till eller från elen.
Vad jag förstår kan man göra vilket som.
I min värld känns det bättre att ha inkopplingen med strömbrytare inomhus.
Där ingen utanför kan slå till eller från elen.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Ingen bra ide att låta luckan gå upp i taket.
Lite kan du knapra men troligen inte tillräckligt gissar jag.
Kanske 12LECAN är ett alternativ för dig om du tänkt dig Fujitsu
Kan du inte be din tilltänkta leverantör komma och kolla på plats då det kanske finns bra alternativa placeringar som du inte tänkt på.
Lite kan du knapra men troligen inte tillräckligt gissar jag.
Kanske 12LECAN är ett alternativ för dig om du tänkt dig Fujitsu
Kan du inte be din tilltänkta leverantör komma och kolla på plats då det kanske finns bra alternativa placeringar som du inte tänkt på.
Klicka här för att svara