Hejsan

Jag har hittat en Tomt som jag ska köpa problemet är att det är en sluttnings tomt (sluttar uppåt från vägen sett), och jag vill lägga huset ganksa långt in på tomten från vägen. Vem bestämmer var huset får ligga på tomten? det finns plan ritning för detta tomt området nämligen. Eller får jag lägga huset precis var jag vill på tomten?
om inte vem kontaktar jag ???
 
Prata med bygglovshandläggaren på kommunen så kan han hjälpa dig med dessa frågor.

Det är svårt att säga utan att veta vilka regler som gäller i din kommun och för detta kvarter.

(Generellt så brukar det behöva vara 4-6 meter från tomtgräns till hus.)
 
Har pratat med handlägaren nu, det var 6m från vägen och minst 4 m från de andra gränserna.
Så ditt svar stämde Jessica. Tack för det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.