Undrar om någon vet varför man bör/ska ha ett mellanrum mellan fläktkåpa och väggskåp?
Har det nån funktionell innebörd, eller är det bara estetiskt?
Hur stort mellanrum bör man ha?
Tack o hej så länge!
 
Såg i IKEAs kökskatalog att ett av köken där hade spiskåpan direkt mot köksskåpet, så det är nog godkänt att göra så.

Om det sen är snyggt är väl en annan fråga. Tycker själv att det bör vara ett litet mellanrum. Planerar själv vid nästa ombyggnad av köket att ha 30 cm på var sida om fläkten utan skåp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.