Vi ska ha en frihängande fläktkåpa ovanför vår köksö och undrar hur man placerar denna. Skall den i framkant ligga i liv med bänkskivan eller med spishällen? Vad är lämpligast? Den är väldigt stor och täcker med god marginal hela spishällen och mer därtill.
Vår hänger 8 cm innanför bänkskivans kant och det känns som ett bra mått MEN jag tror detta skiljer sig beroende på hur lång man är osv. Vår sitter oxå med 62,5 cm mellan häll/bänksikvan och fläkten.